خانواده‌ها با نام‌نویسی نوجوانان و جوانان در کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در زمان اوقات فراغت می توانند به رشد علمی و امدادی آنان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ اعظم شهرستانی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر گفت: پنجمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس متوسطه دوره اول توسط جمعیت هلال احمر شهرستان اشکذر آغاز شد.

وی با بیان این‌که طرح ملی دادرسی کوتاه شده از جمله دانش‌آموز آماده در روزهای سخت است، افزود: این طرح از سوی سازمان جوانان هلال احمر کشور و با همکاری سازمان آموزش و پرورش استان یزد اجرایی شده است.

شهرستانی با اشاره به این‌ که در طرح دادرسی، دانش‌آموزان در مدت 8 ساعت با مهارت‌های امدادی آشنا می‌شوند، تصریح کرد: مباحث همگانی امداد و کمک‌های اولیه، اقدامات حین، قبل و بعد از وقوع حوادث طبیعی، پناهگیری و تخلیه اضطراری در زلزله از جمله موضوعاتی است که دانش‌آموزان در این طرح آموزش می‌بینند.

وی با بیان این‌که این آموزش اولیه می‌تواند مقدمه‌ای برای آغاز آموزش‌های تکمیلی امداد و نجات دانش‌آموزان باشد، اظهار کرد: خانواده‌ها باید با نام‌نویسی نوجوانان و جوانان در کلاس‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه در زمان اوقات فراغت به رشد علمی و امدادی آنان کمک کنند.

لازم به ذکر است: این طرح در 4 دوره گذشته خود با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش در بین دانش‌آموزان برگزار و درنوع خود طرحی موفق و مفید بوده است.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.