اهواز؛

اجرای طرح معراج درمدارس

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: طرح معراج را برای پاسخ به شبهات دینی از سال ۸۸ به همت آیت الله حیدری و روحانیون استان در مدارس استان اجرا کردیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد تقی پور، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: فرهنگیان و دانش آموزان خوزستان نسبت به هم صنفان خود در سایر استانها مظلوم واقع شده اند.

 وی اظهار کرد: شروع دریافت مطالبات را از سه سال قبل شروع کردیم ولی اینکه چرا قبل از آن پیگیری نشده به خاطر این بود که آموزش و پرورش اولویت اول دستگاه های اجرایی استان خوزستان نبوده است.

تقی پور بیان داشت: از سال ۷۱ تا سه سال قبل مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان مطالبه آموزش و پرورش استان خوزستان از کارخانه ها و شرکت ها است. بیش از ۸۰ شرکت به ما بدهکار هستند ولی تنها شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و پتروشیمی ماهشهر اقدام به پرداخت کردند.  

وی عنوان کرد: سال تحصیلی قبل یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان سرانه دانش آموزی برای یک میلیون دانش آموزی خوزستان (هر نفر یک هزار و ۴۰۰ تومان) اختصاص دادند که آن هم مرداد ماه و بعد از پایان سال تحصیلی پرداخت شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان افزود: برای هر دانش آموز تنها یک هزار و ۴۰۰ تومان را اختصاص می دهند و متاسفانه این مبلغ حتی کفاف هزینه برای مایع دستشویی و یا گچ مدارس هم نمی شود.

تقی پور بیان کرد: تلاش و اهتمام لازم را برای پرداخت مطالبات آموزش و پرورش باید داشته باشیم چون دانش آموزان و فرهنگیان خوزستان تنها قشری هستند که نسبت به هم صنفی های خود در سایر استان ها مظلوم واقع شده و حتی یک سانتیمتر استخر هم ندارند.

 رفیعی دهکردی معاون پرورشی آموزش و پرورش خوزستان نیز پیشنهاد داد: می توانیم طرح روحانی مقیم را در مدارس استان اجرا و هزینه آنها را از خود مدارس پرداخت کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.