مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک نیروی انتظامی استان زنجان گفت: معاینه فنی درارتقاء شاخص های سلامت در جامعه نقش مهمی دارد.

 مولایی ،مسئول اداره آموزش و فرهنگ ترافیک نیروی انتظامی استان زنجاندر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ با بیان اینکه  وسایط نقلیه سهم زیادی در آلایندگی های زیست محیطی دارد گفت:316 هزار وسیله نقلیه در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس آمار موجود،قریب به80 هزار موتورسیکلت  در زنجان در حال تردد هستند و متاسفانه هیچ الزامی نیز برای معاینه فنی این وسایل نقلیه وجود نداردگفت: این تعداد موتور سیکلت تاثیر مهمی در الودگی زیست محیطی و الودگی صوتی شهر داراند.
مولایی با اشاره به اینکه در فصول سرد سال به دلیل سرما و سرسخت شدن عبور و مرور اغلب شهروندان مایل به استفاده از خودروهای شخصی هستند افزود: معاینه فنی خودروها قطعا  می تواند در کاهش آلودگی هوای شهر تاثیرگذارباشد.
وی با بیان اینکه  معاینه فنی خودرو باعث می شود هزینه های خودرو را مدیریت کرد افزود :با معاینه فنی خودرو علاوه بر آسودگی خیال رانندگان و سرنشینان  خودروها الودگی های زیست محیطی و همچنین تصادفات کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.