مدیرکل بحران استان به پیش بینی هواشناسی در خصوص بارش باران و احتمال جاری شدن سیل در روزهای ابتدایی هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛احمد کرمی گفت: به منظور اتخاذ تمهیدهای لازم برای مقابله با حوادث احتمالی و جاری شدن سیل در نقاط مختلف استان از دستگاه های اجرایی عضو ستاد خواسته شده برای مقابله با هر گونه حادثه غیر مترقبه طبیعی از جمله سیل آماده باشند.

وی اظهارکرد: به علت ورود این سامانه بارشی نسبتا قوی به آسمان استان براساس پیش بینی هواشناسی، ادارات و دستگاه های مرتبط چون فرمانداری ها و شهرداری ها باید در این ایام کشیک اداری داشته باشند.

کرمی بیان کرد: شهرداری های همه مناطق استان نیز نسبت به پاکسازی کانال ها و جوی های آب برای جلوگیری از انسداد جریان طبیعی روان آب ها و ایجاد آبگرفتگی از هم اکنون اقدام کنند.
وی افزود: عشایر و دامداران استان نیز در این ایام از بردن دام های خود در مسیر سیلاب ها و مسیل ها به علت احتمال وقوع سیلاب و نیز نقاط مرتفع به خاطر بروز پدیده رگبار و رعد و برق خودداری کنند.

به گزارش اداره کل هواشناسی ایلام، هوای این استان از روز شنبه تا یکشنبه بارانی همراه با پدیده های جوی رعد و برق، رگبار، بارش تگرگ، وزش باد شدید و مه گرفتگی است و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها نیز وجود دارد.


انتهای پیام/
برچسب ها: هشدار ، هواشناسی ، سیل ، ایلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.