اهواز؛

نیروی انسانی؛ بازیگر اصلی در طرح ویژه فناوری انرژی

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیروی انسانی را یکی از بازیگران اصلی در طرح منطقه ویژه فناوری انرژی خوزستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، دکتر ابراهیم حاجی دولو، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه خوزستان از این نظر دچار ضعف است، گفت: شاید یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما آن باشد که بتوانیم بدنه متخصص دانشگاهی را به بدنه اجرایی شرکت‌های سازنده متصل کنیم.

وی اظهار داشت: وقتی در 5 استان کشور، منطقه ویژه فناوری وجود دارد، در مقایسه با این استان‌ها اگر استانی مانند خوزستان، چنین منطقه‌ای را نداشته باشد برای خوزستان یک ضرر محسوب می‌شود. لازم است تمام واحدها و دانشگاه‌ها برای این موضوع تلاش کنند، همکاری‌های لازم شکل بگیرد تا در این حوزه به جلو حرکت کنیم.

حاجی دولو خاطرنشان کرد: ما در گذشته مدل شهرک‌های صنعتی، خوشه‌های صنعتی، پارک‌های علم و فناوری را داشته‌ایم که هر کدام ضعف‌ها و مشکلات خاص خود را داشتند. اگر از این ضعف‌ها شناخت مناسبی پیدا نکنیم، هر چند که طرح مناسب باشد و اگر مجریان آن مناسب نباشند و مشکلات وجود داشته باشند، بعدها در این حوزه دچار مشکل خواهیم شد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه یکی از بازیگران اصلی در این طرح، نیروی انسانی مناسبی است که باید دانش فنی کافی نیز داشته باشد، افزود: این نیروی انسانی باید بتواند از نظر کمی و تخصصی بسترهای لازم را ایجاد کند. آمارهای رسمی نشان می‌دهد که خوزستان از نظر تعداد دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و نیروی انسانی دچار ضعف است.

وی تصریح کرد: باید به نحوی عمل کنیم که ابتدا بتوانیم جذب نیروی انسانی مناسبی داشته باشیم و پس از آن، این نیرو را به گونه‌ای تربیت کنیم که تخصصی و حرفه‌ای فعالیت کنند. شاید این کار یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما باشد که بتوانیم بدنه متخصص دانشگاهی را با بدنه اجرایی شرکت‌های سازنده متصل کنیم.

ابراهیم حاجی دولو اذعان داشت: به‌عنوان نماینده کارگروه پژوهش و فناوری استان اعلام می‌کنم که کلیه اساتید علاقه‌مند دست همکاری به سازندگان و تولیدکنندگان استان بدهند تا با تلفیق و ایجاد شبکه تخصصی خاص بتوانیم در پروژه‌های صنعتی داخل یا خارج استان شرکت داشته و موفق باشیم.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.