برای ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار وام هایی با بهره 3 درصد پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید زین العابدین پرواسی مدیر امور شعبه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مازندران در نخستین نشست راهبردی سازمان های مردم نهاد مازندران گفت: برای رفع مشکل ضامن مدد جویان نیز صندوق قرض الحسنه تشکیل شد.

وی بابیان اینکه مدد جویان باید ابتدا مدرک آموزشی از مراکز فنی حرفه ایی ارائه دهند افزود: متقاضیان پس از ارائه طرح ارائه شده و تائید کارشناسان می توانند وام دریافت کنند.
 
وی گفت: برای کاهش سخت گیری در ارایه ضامن برای مددجویان واجد شرایط کمیته امداد امام  به ویژه زنان سرپرست خانواده زمینه توانمندسازی آنان فراهم می شود.

فاطمه ولایتی تروجنی ٬ مدیر انجمن خیریه مائده آسمانی مازندران نیز در این نشست گفت : یکی از مشکلات انجمن ها و موسسه های خیریه در استان نداشتن پایگاه اطلاعاتی ویژه مددجویان استان است.

وی افزود: در صورتی که این پایگاه اطلاعاتی ویژه مددجویان در استان راه اندازی شود از سوء استفاده برخی از مدد جویان پیشگیری و خدمات به خانواده های نیازمند سریع تر و عادلانه تر ارائه می شود.

مدیر انجمن خیریه مائده آسمانی مازندران هدف از برگزاری این نشست را آشنایی ٬ هماهنگی و هم افزایی بیشتر مدیران انجمن ها و موسسه های خیریه و دیگر سازمان های مردم نهاد برای ارائه بهتر خدمات به خانواده های نیازمند و توانمند کردن آنها بیان کرد و افزود: مدد جوی امروز در صورتی که توانمد شود می تواند فردا به عنوان خیر از تعدادی از نیازمندان جامعه حمایت کند .

در این نشست دیگر مدیران سازمان های مردم نهاد نیز تجربیات سازنده و پیشنهاد های کاربردی خود را ارائه دادند و قرار شد این نشست ها در استان ادامه یابد تا این سازمان های مردم نهاد بتوانند با هماهنگی و هم افزایی بیشتر با ارائه خدمات بهتر و توانمند سازی مدد جویان در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی٬ فرهنگی و اجتماعی نقش خود را به خوبی ایفاء کنند.

بیش از 20 نفر از مدیران سازمان های مردم نهاد مازندران عصر دیروز در نخستین نشست راهبردی استان که در انجمن خیریه مائده آسمانی مازندران برگزار شد شرکت کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.