دولت آمریکا تصمیم گرفته است در یک اقدام غیرمعمول، به قطعنامه پیشنهادی مصر درباره ممنوعیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی، رأی ممتنع بدهد.

در اقدامی غیرمعمول: دولت آمریکا قطعنامه ضدصهیونیستی را وتو نمی‌کندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، دولت آمریکا برخلاف درخواست «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، تصمیم گرفته است در یک اقدام غیرمعمول، قطعنامه پیشنهادی مصر درباره ممنوعیت شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را وتو نکند و به آن رأی ممتنع بدهد. 

قطعنامه‌ پیشنهادی مصر تصریح می‌کند که شهرک‌سازی‌های رژیم اسرائیل «هیچ مبنای قانونی ندارد و نقض آشکار قوانین بین‌المللی است.» این قطعنامه در صورت تصویب از رژیم صهیونیستی می‌خواهد تا «فوراً و به‌طور کامل همه فعالیت‌های شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، ازجمله قدس شرقی را متوقف کند.»

ترامپ روز پنج‌شنبه و پیش از رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل درباره پیش‌نویس پیشنهادی مصر علیه رژیم صهیونیستی، گفت: «قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره اسرائیل باید وتو شود.»

این در حالی است که «عبد الفتاح سیسی»، رئیس‌جمهور مصر، از نماینده کشورش در شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است رأی‌گیری درخصوص قطعنامه علیه ساخت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را به تعویق بیاندازد. گزارش‌ها حاکی از آن است که فشارهای رژیم صهیونیستی باعث اتخاذ چنین تصمیمی از سوی قاهره شده است.

دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا، به‌شدت از ادامه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی انتقاد کرده است و از مخالفان آن به شمار می‌آید. این در حالی است که، آمریکا در سال 2011 نیز پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت در محکومیت ادامه شهرک‌سازی رژیم اسرائیل را وتو کرده بود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار