اصفهان؛

انتصاب فرمانداران حکم لازم‌الاجراست

استاندار اصفهان درباره عزل و نصب فرمانداران گفت: مشخصه اصلی ما در انتخاب فرمانداران شهرستان‌ها داشتن روش اعتدالی، تخصص و کارآیی و همدلی و تعاون است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از اصفهان،رسول زرگرپور  امروز در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان نجف‌آباد، با انتقاد از برخی نظرات درباره عملکرد دولت تدبیر و امید در رابطه با استان اصفهان اظهار کرد: برخی می‌گویند دولت تدبیر و امید با اصفهان قهر کرده در صورتی که در یک هفته گذشته 4 وزیر در اصفهان حضور داشتند و ظرف سه سال گذشته هر 10 روز یکی از مسؤولان عالی رتبه کشوری در استان اصفهان بودند.

وی در ادامه بیان داشت: این حضور مسؤولان دولتی از یک طرف نشان دهنده عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به استان اصفهان و از سوی دیگر نشان دهنده ملی بودن مسائل استان در سطح کشور است که ظرف مدت دو ماه گذشته مسائل استان در سه جلسه عالی رتبه کشوری بررسی شده است و آنان که می‌گویند دولت تدبیر و امید با اصفهان قهر کرده، بی‌انصافی می‌کنند.

استاندار اصفهان درباره اهمیت شهرستان نجف‌آباد نیز بیان کرد: با توجه به این اهمیتی که استان در سطح کشور دارد، شهرستان نجف‌آباد نیز جایگاه والایی در استان داراست که ظرف سه سال گذشته در 10 جلسه در شهرستان نجف‌آباد حضور داشتیم.

وی در ادامه به برخی از تلاش‌های اقتصادی در استان نیز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، در این مدت 5 هزار پروژه با اعتباری بالغ بر 50 هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است که 85 درصد متعلق به بخش خصوصی بوده و از لحاظ وضعیت هوایی نسبت به سال 92، سه برابر هوای سالم در اصفهان داشتیم.

زرگرپور خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از چندین پروژه مهم و ملی استان که بیش از 20 سال شروع شده بود و احیای حوزه زاینده‌رود که تلاش‌های زیادی برای آن انجام گرفته است ازجمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: همچنین از لحاظ مشکلات اقتصادی و بیکاری ظرف 6 ماه گذشته امسال در قالب دو طرح کارگروه تسهیل و بسته حمایت صنایع کوچک، به 620 واحد صنعتی اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال تعلق گرفته و بیش از 900 واحد نرخ تسهیلات بانکی پایین آمده است.

استاندار اصفهان درباره عزل و نصب فرمانداران و جلسه امروز نیز تصریح کرد: اینکه گروهی در جریان این عزل و نصب‌ها به دنبال گمانه‌زنی و تفسیرهای شخصی هستند، بدانند که این جابجایی‌ها صرفاً به خاطر قانون بازنشستگی از طرف وزارت کشور و یک حکم قانونی و لازم‌الاجرا است که شامل 4 نفر از فرماندار استان اصفهان شده است.

وی سه مشخصه اصلی را ویژگی اصلی فرمانداران و خواسته اصلی از آن‌ها بیان کرد و گفت: برقراری امنیت و آرامش در سطح شهرستان، ایجاد همدلی و هم‌افزایی بین جناح‌ها و سلایق مختلف، ارتقا و پیشرفت و توسعه و رفاه مردم سه سفارش اصلی ما به همه فرمانداران در سطح استان است که بر اساس این سه ویژگی فرمانداران انتخاب می‌شوند.

زرگرپور در پایان تصریح کرد: انتخاب فرمانداران شهرستان‌ها با انتخاب شخص استاندار صورت می‌گیرد و مشخصه اصلی ما در انتخاب فرمانداران شهرستان‌ها داشتن روش اعتدالی، تخصص و کارآیی و همدلی و تعاون است و هیچ ارگان و گروهی نقشی در انتخاب فرمانداران نخواهند داشت.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار