جشنواره توليدات راديویی و تلويزيونی مراکز استان ها با حضور علی عسکری رییس سازمان صدا و سیمادر اهواز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، استاندار خوزستان ضمن تقدیر از برگزاری جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها در اهواز ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جشنواره های مربوط به تولیدات مراکز سطح کیفی تولیدات ارتقای چشمگیری یابد.

شریعتی با بیان این که در 6 ماهه نخست امسال بیش از 35 هزار میلیارد تومان کالا در استان خریداری شده است افزود: شصت درصد این محصولات تولید داخلی بوده است.

وی گفت: فولاد کاوه اروند، فولاد شادگان، روغن بندر امام به عنوان بزرگترین کارخانه تولید روغن ، پلایشگاه نفت آبادان به عنوان یکی از بزرگترین طرح های اقتصاد مقاومتی که مازوت پلایشگاه آبادان را به 22 درصد می رساند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند،از جمله مهمترین اقدامات استان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

استاندار خوزستان سرمایه گذاری آلمانی ها. لهستان ها و ترک ها در بخش صنعتی خوزستان از جمله مشارکت آلمانی ها در امر ساخت نیروگاه ترکیبی بادی و خورشیدی را از این جمله برشمرد.

بهره برداری از پلایشگاه گاز شماره 2 بیدبلند و توشعه بخش های شیلات و کشاورزی را جمله مهمترین فعالیت های استان در راستای اقتصاد مقاومتی دانست.

ریاست سازمان صدا و سیما در این جلسه استان خوزستان را استانی استثنایی از نظر موقعیت جغرافیایی و فرصت های اقتصادی برشمرد.

 علی عسکری استان خوزستان را بهشت فرصت ها دانست و ایجاد اشتغال با پرپایی صنایع مولد دانش بنیان را یکی از مهمترین اولویت های اقتصاد مقاومتی دانست.

وی خام فروشی مواد اولیه در کشور بدون ایجاد صنایعی با ارزش افزوده را یکی از آسیب های جدی کشور در راه عدم اشتغال زایی دانست.

 علی عسکری با بیان این که ما در سازمان صدا و سیما تکلیف به ساخت برنامه هایی برای تشویق اشتغال زایی داریم افزود: ظرفیت های بالای کشاورزی استان خوزستان و استفاده از تولیدات آن برای رونق صادرات غیر نفتی با توجه به ظرفیت بازار کشورهای همسایه از جمله عراق و همچنین توسعه صنایع کوچک با اشتغال زایی مناسب از اقدامات تاثیر گذار در امر اقتصاد مقاومتی دانست که می تواند در دستور کار دستگاه های مرتبط قرار گیرد.

 علی عسگری مبارزه با پدیده قاچاق کالا در کشور و همچنین حمایت از صادرات به جای واردات را عامل محرک اقتصاد کشور با اشتغال زایی مناسب برشمرد.

ریاست سازمان صدا و سیما توجه ویژه به اقتصاد مقاومتی با رویکرد اقتصاد توسعه محور را از سیاست های مهم سازمان صدا و سیما برشمرد و افزود: استان خوزستان با توجه به ظرفیت های اقتصادی و صنعتی می تواند نقش بسیار مهمی در تحول اقتصادی کشور ایفا کند. 

نقشی که سازمان صدا و سیما به نمایندگی مرکز خوزستان آمادگی کامل در انعکاس آن و همکاری و تعامل کامل با آن دارد.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار