مدیر جهاد کشاورزی سرعین از وجود 18 هزار کلونی زنبورعسل در دامنه های سبلان در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ محمد ابراهیم محمدی با اشاره به وجود 18 هزار کلونی در دامنه های سبلان گفت: امسال 15 درصد تعداد زنبورداران غیر بومی و 10 درصد بومی افزایش یافته است.

وی گفت: از تولید کنندگان بومی شهرستان 30 تن و از زنبورداران غیر بومی که سرعین را به عنوان محل تولیدات عسل خود انتخاب کرده اند 300 تن عسل برداشت می شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرعین افزود: پرورش مرغ گوشتی در قفس در استان برای اولین بار در این شهرستان اجرا شده و پرورش مرغ مادر در سالن های طبقاتی در شمالغرب کشور در این منطقه انجام می شود که این امر بیانگر تلاش دست اندرکاران بخش جهاد کشاورزی و دامداران و مدیران پرورش طیور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

محمدی به تخصیص اعتبارات لازم برای تحقق طرح های اقتصاد مقاومتی در منطقه اشاره کرد و گفت: اگر دیروز شهرستان سرعین را با آبهای گرم و چشمه های بهشتی آن می شناختند، امروزه این شهرستان را با زعفران، بوقلمون، بلدرچین و کبک، قارچ تولیدی خوراکی و تولیدات کشاورزی آن می شناسند.

وی افزود: سیاست تغییر الگوی کشت با جدیت در شهرستان سرعین در حال اجراست به گونه ای که همزمان با آغاز طرح کشت زعفران، گیاهان دارویی، دانه های روغنی، بادام زمینی، ذرت شیرین، باقلا، لوبیا، توت فرنگی و توزیع سالانه سه هزار اصله انواع نهال گواهی اجرا شده است.

وی گفت: در شهرستان سرعین 31 واحد صنعتی دام و طیور وجود دارد و با وجود 63 هزار راس دام سبک و 11 هزار راس دام سنگین و 303 هزار قطعه طیور سالانه 1هزار و 500 تن شیر خام ، 460 تن گوشت قرمز ، یک هزار و 45 تن گوشت سفید ، 300 تن عسل و پنج تن ماهی تولید می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.