مدیر کل ثبت احوال استان گفت: از آغاز طرح هوشمند سازی کارت ملی تاکنون بیش از 120 هزار نفر در استان تقاضای کارت ملی هوشمند داده اند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛منوچهر تیموری اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره کل، نزدیک به 450 هزار نفر از جمعیت استان، افراد بالای 15 سال هستند که با این احتساب تاکنون 27 درصد این افراد کارت ملی هوشمند دریافت کرده اند.

تیموری افزود: با صدور کارت هوشمند ملی دیگر هیچ شخصی دارای 2 هویت نخواهد بود چرا که اثر انگشت و امضای شخص بر روی این کارت تعبیه می شود و امکان جعلی وجود ندارد.

وی به صدور شناسنامه مکانیزه در استان نیز اشاره کرد وبیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 35 هزار جلد شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای 15 سال صادر و تحویل شده است.

تیموری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت ثبت وقایع حیاتی چهارگانه در مهلت قانونی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 99/8 درصد وقایع حیاتی استان در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی مهلت قانونی ثبت ولادت را 15 روز و ثبت وفات را 10 روز عنوان کرد ویادآورشد: ثبت ولادت و وفات مناسب ارزیابی شده است .

تیموری به صدور شناسنامه برای افراد فاقد شناسنامه در استان اشاره کرد و ادامه داد: از ابتدای سال گذشته تا کنون 440 نفر از افراد فاقد شناسنامه در استان سجل (شناسنامه) دریافت کردند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.