رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد؛

طرح تحول سلامت؛ قطار نیازمند تعمیر است/ بسیج باید نسبت به بی‌عدالتی‌ در سازمان‌ها حساس باشد

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحول نظام سلامت مورد تایید رهبری و مراجع تقلید است و این قطار نیازمند تعمیر بوده و ما آن را در حرکت نواقص اش را رفع می‌کنیم.

طرح تحول سلامت؛ قطار نیازمند تعمیر است
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در سومین نشست بسیج جامعه پزشکی کشور که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد؛ گفت: طبق فرمایش امام راحل ما نباید انقلاب را به دست نامحرمان بسپاریم اما متاسفانه بی عدالتی‌هایی در قسمت‌های مختلف در ادارات و سازمان‌ها مشاهده می‌کنیم و بسیج باید نسبت به این مسائل حساس باشد. 
 
وی ادامه داد: آن زمانی جسد مردم در بیمارستان به علت بدهی گرو گذاشته می‌شد ما متاسفانه کار خواستی را انجام نداده‌ایم و همچنین مسائلی می‌تواند پایه‌های انقلاب سست کند. 
 
نوبخت ادامه داد: مردم به این فکر هستند که پزشک و پرستار باید حقوقشان از بقیه از اختلاف زیادی برخوردار باشد و این متاسفانه یک بی اعتمادی به جامعه پزشکی ایجاد می‌شود. 
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ابزار داشت: امام راحل با تصویب لایحه کاپیتولاسیون اعتراض خود با این بی عدالتی علنی فرمودند و درس بزرگی به بسیجیان زمان خود و حال دادند و این بود که باید در مقابل بی عدالتی‌ها حساسیت نشان دهیم و نسبت به تجاوز بیت المال ساکت نشینیم. 
 
وی تاکید کرد: خوشبختانه شیب نمودار آسیب‌های اجتماعی از حالت صعودی به یک خط افقی تبدیل شده است و هم اکنون تدوین برنامه ششم و بررسی لایحه بودجه 96 کار نمایندگان را به خود مشغول کرده است و مردم باید در امر نظارت در زمینه‌های مختلف به ما کمک کنند. 
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: 400 قانون در امر سلامت داریم و من از جامعه بسیج پزشکی تقاضا دارم که در امر نظارت به نمایندگان کمک کند. 
 
نوبخت ادامه داد: بنا بر فرمایش رهبری مبنی بر اینکه افرادی که مریض می‌شوت نباید جز درد رنج دیگری داشته باشند و در همین راستا طرح تحول نظام سلامت با زحمات فراوان کلید خورد و شاید دارای مشکلاتی نیز باشند. 
 
وی گفت: طرح تحول نظام سلامت مورد تایید رهبری و مراجع تقلید است و این قطار نیازمند تعمیر بوده و ما آن را در حرکت نواقص اش را رفع می‌کنیم. 
 
انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.