اردبیل؛

برگزاری اولین تور آموزش سراسری تجهیزات پزشکی ایران در علی آباد کتول

عضو هیئت رئیسه کنسرسیوم پارس آوات بی.ام.ای گفت: اولین تور آموزش سراسری تجهیزات پزشکی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول در حال برگزاری است.

یاسر شکرریز در گفتگوی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل افزود: مرحله نخست با رویکرد ارائه آموزش های تخصصی تجهیزات پزشکی جنرال بیمارستانی و با عنوان (کارگاه آموزش تخصصی و ورکشاپ تمرینی تعمیرات و نگهداشت تجهیزات پزشکی کلینیکی و بیمارستانی) در مراکز و واحدهای دانشگاهی در حال برگزاری می باشد.

وی گفت: کنسرسیوم پارس آوات بی.ام.ای با برنامه ریزی و اجرای این رویداد بزرگ آموزشی در حوزه مهندسی و‌ تجهیزات پزشکی که با همکاری و همراهی دانشگاه های سراسری، آزاد اسلامی، پیام نور، علمی-کاربردی و دانشگاه های آموزش عالی آزاد و نیز مراکز آکادمیک معتبر و مطرح در سطح کشور همچون آموزشگاههای آزاد فنی و حرفه ای و مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران که علاوه بر همکاری نقش نظارتی در تمام مراحل از آغاز تا انتها و برگزاری آزمونهای مهارتی و صدور گواهینامه های مرتبط را بر عهده دارند.

عضو هیئت رئیسه کنسرسیوم پارس آوات بی.ام.ای افزود: در این راستا نهادهای علمی مستقر در دانشگاه ها و مخصوصا باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، دفاتر ارتباط با صنعت، انجمن های علمی دارای نقشی موثر و راهبردی در برگزار گردیدن این حرکت علمی دارند.

شکرریز بیان کرد: توانستیم با ممیزی های کیفی و نظارت های دائمی که همواره در تمامی مراحل در جریان بود از میزان رضایتمندی ۸۵.۳۶ درصدی در شروع این تور آموزش کشوری، رشد صعودی را آغاز و‌ حفظ نماییم بصورتی که در دومین ایستگاه تور آموزش کشوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول به رضایتمندی ۹۲.۵ دست یافتیم و هم اکنون میزان رضایتمندی در استان های مختلف بین ۹۶.۴ تا ۱۰۰ درصد متغیر می باشد.

وی گفت: تجهیزات پزشکی که در این کارگاه ها به دانشجویان تدریس می شود از پرکاربرد ترین تجهیزاتی هستند که در بیمارستان ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

شکرریز افزود: مهارت آموزان با کلیه اصول و فنون روش های نگهداشت عیب یابی و تعمیرات آنها بصورت کاملا کاربردی مسلط می گردند به نحوی که قادر خواهند بود با تکیه بر دانش علمی و فنی کسب گردیده و با اعتماد به نفس کامل در فضای کسب و کار شروع به فعالیت نمایند و به واسطه اینکه در کارگاه آموزش تخصصی و ورکشاپ های تمرینی بدون هیچ محدودیتی با تمام تجهیزات کار و تمرین می کنند.

وی گفت: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته های مهندسی پزشکی تمام گرایشها، الکترونیک و برق می توانند از طریق وبسایت های مرتبط ثبت نام خود را انجام دهند.

شکرریز تصریح کرد: اولین تور آموزش سراسری و کشوری تجهیزات پزشکی با استعانت از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از مشهد مقدس آغاز گردید،اولین مقصد تور استان تهران و به میزبانی مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران در تهران بود، پس از آن استان مازندران و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی واحد ساری،استان گلستان و به میزبانی دانشگاه آزاد واحد علی آباد کتول و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردید.

عضو هیئت رئیسه کنسرسیوم اظهار داشت : پس از اردبیل در استانهای آذربایجان شرقی و مازندران، تهران، اصفهان، برگزار گردید و هم اکنون نیز برای دومین مرتبه در کمتر از ۳ ماه در استان گلستان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول و با همکاری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست دکتر جوادی فر و کارگروه استان به مدیریت مهندس کاظمی از تاریخ ۲۰ آذرماه شروع گردیده و در حال برگزاری است .

شکرریز با اشاره به اینکه بعد از کارگاه آموزش تخصصی تعمیرات تجهیزات پزشکی آزمون های تئوری - عملی و نیز برای اولین بار در کشور سنجش مهارت مدیریت زمان و مدیریت بحران و استرس در مواجه با چالش هایی که در حین آزمون عملی ایجاد می شود، برگزار می گردد و در پایان گواهینامه رسمی از سازمان فنی و حرفه ای و مرکز آموزش و تحقیقات صنعتی ایران و نیز یک گواهینامه مشترک با مهر و امضاء ریاست دانشگاه در صورت مساعدت واحد دانشگاهی صادر خواهد شد.

وی افزود: مهارت آموزان پس از گذراندن این کارگاه های آموزشی و شرکت در آزمون های مهارتی، می توانند همین عنوان کارگاه آموزشی را بصورت رایگان در هر کجای کشور که توسط کنسرسیوم پارس آوات بی.ام.ای و در قالب تور آموزش کشوری در حال برگزاری می باشد، شرکت کرده و از مزایای ورکشاپ تمرینی بهره مند گردند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.