اردبیل؛

کاهش 20 درصدی ورود معتادان به زندان

استاندار اردبیل کاهش ورود معتادان به زندان را در مجموع یک رویداد مثبت دانست که از بسیاری پیامدهای منفی در جامعه جلوگیری می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ مجید خدابخش در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل افزود: اینکه بر اساس اعلام متولیان ذیربط میزان ورود معتادان به زندان ها امسال 20 درصد نسبت به پارسال در استان اردبیل کاهش یافته آمار امیدوار کننده ای است.

وی گفت: افراد به خاطر برخی عوامل بویژه نداشتن آگاهی از پیامدهای خانمانسوز مصرف مواد افیونی، گرفتار اعتیاد می شوند و بهتر است در وهله اول با فرهنگ سازی و دادن آگاهی های موثر به خانواده ها از این گرفتاری پیشگیری شود و اگر هم فردی معتاد شده به مراکز دارای صلاحیت ترک اعتیاد هدایت تا در آنجا پاک از اعتیاد شود.

رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین خواستار اجرای ماده های 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر در این استان شد و افزود: ایجاد مراکز ترک اعتیاد و نگهداری معتادان در شهرستان های جنوب و شمال این استان ضرورت دارد.

خدابخش از سرگیری واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را در کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و خاطرنشان کرد: برای نمونه کارخانه سبلان پارچه با رفع مشکل از جمله بهبود کیفیت تولید، 200 نفر به تعداد کارگران و پرسنل خود افزوده است.

وی بیکاری، کمبود و یا نبود درآمد و نیز ابتلا به مصرف مواد مخدر را چون دانه های زنجیر مرتبط با یکدیگر ذکر کرد و گفت: انتظار می رود با توجه جدی تر نسبت به فعال سازی دوباره واحدهای تولیدی که دارای ظرفیت های خوب و مطلوب برای جذب بیکاران هستند روز به روز شاهد رونق اقتصادی منطقه و کاهش انواع آسیب های اجتماعی باشیم.

استاندار اردبیل بیان کرد: مراکز نگهداری معتادان باید دارای مجوز رسمی از مراجع صلاحیت دار باشند و براساس ضوابط و مقررات فعالیت کنند.

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل نیز در این نشست گفت: دادستانی کل کشور با صدور ابلاغیه ای اجرای مواد 15 و 16 قانون مبارزه با مواد مخدر را الزامی کرده تا به تدریج شاهد کاهش جمعیت زندانیان کیفری در زندان ها باشیم.

وی به پیامدهای منفی ورود معتادان به زندان اشاره و اظهار کرد: از این پس هر فردی که مقدار پنج گرم مواد مخدر سنتی و نیم گرم مواد مخدر صنعتی همراه داشته باشد و ثابت شود که این مقدار برای مصرف شخصی خود بوده است راهی مراکز ترک و نگهداری معتادان می شود.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، ورود ، معتادان ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.