اهواز؛

ضرورت افزایش آگاهی عمومی دانش آموزان از خطرات مواد مخدر

فرماندار اهواز برضرورت آگاهی دانش آموزان از خطرات استعمال موادمخدر تاکید داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اسماعیل ارزانی بیرگانی، فرماندار اهواز گفت: باید توجه بیشتری به قشر بانوان معتاد واعتیاد در بین زنان نیز داشته باشیم چون تعداد آنها تقریبا رو به افزایش است.

وی ادامه داد : مراکز ترک اعتیاد خصوصی معمولا پیگیری های خاصی برای بهبود یافتگان مراکز ترک اعتیاد ندارند که قاعدتا با توجه به همین عملکرد توجه خاصی به این قشر نمی کنند.

فرماندار اهواز بیان کرد: بهزیستی باید عملکرد ،پیگیری و اقدامات بیشتری از وضعیت مراکز ترک اعتیاد را داشته باشد .

سرهنگ عبدالله ویسی شیخ رباط کارشناس ارشد انتظامی پلیس پیشگیری فرمانده انتظامی شهرستان اهواز اظهار کرد: در هشت ماه نخست امسال تعداد 493 نفر شناسایی شده که از این تعداد 70 نفر توزیع کننده و مابقی نیز مصرف کننده مواد مخدر بوده اند.

ویسی شیخ رباط ادامه داد : در سال جاری هفت کیلو و 900 گرم تریاک، 460 گرم سوخته تریاک ، یک کیلو و 35 گرم حشیش کشف کردیم.

مژگان حبیبی کارشناس مسئول اداره نظارت بر مراکز درمان و سوء مصرف موادمخدر خوزستان نیز اظهار کرد: 60 مرکز درمان و سوء مصرف موادمخدر که 29 مرکز دارای مجوز بهزیستی و مابقی از معاونت درمان مجوز گرفته اند.

حبیبی ادامه داد : توزیع پوسترهای آموزشی در اماکن پرتردد و عمومی در زمینه آشنا کردن افراد پیرامون عواقب مصرف مواد مخدر صورت گرفته و مصاحبه های آموزشی، کارگاه ها و سمینارهایی هم برای آشنایی افراد مختلف با مسمومیت با سرب و ترکیبات آن که در برخی مواد مخدرتقلبی وجود دارد ، برگزار شده است .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.