جشن شکرگزاری گندم در سال زراعی جاری وگردهمایی تعاونی‌های روستایی با حضور مسوولان استانی و کشوری در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی روز گذشته در این مراسم گفت: امسال 11 میلیون و 400 هزار تن گندم در کشور خریداری شد در حالی که تولید گندم در سال زراعی 94، حدود 8 میلیون و 800 هزار تن بود.

حسین صفایی افزود: جذب افکار جدید و دانش‌بنیان کردن فعالیت‌ها در تعاونی‌های روستایی از مباحث مهمی است که براساس بررسی‌های صورت گرفته استان کردستان در این زمینه بسیار مساعد است.

وی گفت: تعاونی‌های روستایی بهترین ظرفیت برای توسعه بخش کشاورزی است، و باید با آموزش و برداشتن سنگ‌های جلوی پای این تعاونی‌ها بستر را برای فعالیت مثمرثمرتر آنها در استان‌هایی مانند کردستان فراهم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان درادامه این نشست گفت: کردستان با دارا بودن 2 درصد مساحت کشور، 10 درصد تولید گندم کشور را داراست و این نشان‌دهنده ظرفیت‌های خوبی است که در حوزه کشاورزی استان وجود دارد.

بهرام نصراللهی‌زاده افزود: 30 درصد تولید ناخالص ملی و 30 درصد سهم اشتغال کردستان در حوزه کشاورزی بوده اما این رقم در سطح کشور 17 درصد است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم درادامه با اشاره به تاثیر میزان بارندگی های امسال بر افزایش تولید گندم گفت: از مجموع۸۵۶هزار تن گندم خریداری شده با یک میلیون تن تولید ، ۱۲۰۰ میلیارد تومان درآمد نصیب کشاورزان استان کردستان شده است.

ذوالفقاری راهکار نجات بخشی کشاورزی استان در بازار را حضور شبکه ها، اتحادیه ها و تشکل های تعاون روستایی عنوان کرد وافزود: لازمه جذب بازار های داخلی و خارجی عامل مهمی برای افزایش صادرات محصولات کشاورزی خواهد بود.

در پایان این مراسم علاوه بر بجا آوردن دعای شکر گزاری از اتحادیه ها و نظام صنفی برتر، روسای مراکز جهاد کشاورزی و ادارات تعاون روستایی فرمانداران و مدیران استانی و شهرستانی تقدیر و تجلیل شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.