مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران نام برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رضا محمودیان گفت:آموزش 53 هزار و 223 نفر ساعت معادل 8330 نفر مطالعات حریم رودخانه‌های پرخطر استان، آموزش استادکاران صنعت ساختمان، مقام سازی 150 دهنه پل و ... از جمله این اقدامات است.


محمودیان همچنین از تهیه سند "سندای" استان به منظور کاهش بلایای طبیعی نیز یاد کرد که به وزارت کشور و سازمان ملل ارسال شده و حوادث و سوانح را برای 15 سال آینده پیش‌بینی می‌کند که امید است به زودی برای استان ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: همچنین مقاوم سازی منازل روستایی، ارزیابی خطر بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، احداث سایت اسکان اضطراری برای روستاهای بالای 200 خانور و ... از برنامه‌های در دست اجرا است.

وی  اشاره‌ای هم به هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی داشت که به مناسبت پنجم دی ماه و سالروز زمینه لرزه بم نامگذاری شده و برنامه‌های آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص در استان در نظر گرفته شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با اشاره به  آنفلوآنزای پرندگان در کرمانشاه نیز اظهار کرد: کانون‌هایی از بیماری شناسایی و با همکاری دامپزشکی و تخصیص اعتبار، طیور آلوده این کانون‌ها معدوم شد و امیدواریم بیماری تا هفته‌های آینده کاملا کنترل شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.