زمان بهره برداری سد هراز تسریع خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی نبیان معاون امورعمرانی استانداری مازندران در نشست بررسی وضعیت سد هراز در آمل با اشاره به اهمیت آب شرب و کشاورزی در آمل گفت: پیگیری های مطلوبی برای اجرایی شدن سد هراز آمل صورت گرفته است.

وی افزود: با اجرای فایناس، سرعت لازم برای بهره برداری از سد هراز انجام گرفته و افتتاح آن در زمان زودتری صورت خواهد پذیرفت تا با بهره برداری از سد هراز شاهد تامین آب شرب و کشاورزی بخش اعظمی از مناطق مرکزی آمل خواهیم بود.

نبیان با بیان اینکه برای کار مجوز لازم گرفته شده و منابع مالی تامین شده است گفت : با توجه به قرار گرفتن محور مواصلاتی هراز در مسیر سد هراز با اقدامات انجام شده از سوی آب منطقه ای و احداث تونل، مسیر مذکور انحراف داده شد.

نبیان با اشاره اینکه کارگاه سد هراز فعالیت خوبی دارد، گفت: باید شرایط لازم صورت گیرد تا بتوانیم کار را از جبهه دوم اغاز شود و در این باره صدور مجوزات لازم برای تسریع در اجرای سد هراز ضرورت دارد.

وی با اشاره به اهمیت احداث مرکز زباله سوز در آمل خاطرنشان کرد: یک گروه کارشناسی و سرمایه گذاری در حوزه زباله سوز ژاپن از چند استان کشور بازدید کردند و به این نتیجه رسیدند تا مرکز زباله سوز در آمل اجرایی شود.

وی افزود: شرکت جی.جی.سی برای انجام کار خود نیاز به مجوزاتی از کشور ژاپن داشته که در این خصوص تفاهم نامه ها امضا شده و مراحل اجرایی را باید طی شود تا ساماندهی در امر زباله صورت گیرد.

نبیان با بیان اینکه ضرورت دارد بطور موقت، مکانی برای زباله آمل طراحی و تعیین شود عنوان داشت: برای نقطه یابی مکان موقت برای دپو و دفن زباله درآمل، لازم است تا از منابع طبیعی مجوز های مربوطه اخذ شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار