گیلان؛

تجلیل از راهداران نمونه گیلان

همزمان با هفته حمل و نقل و راهداری در مراسمی امروز از 62 راهدار ، راننده ، پلیس و کارمند اداره کل حمل و نقل و راهداری گیلان قدر دانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛ 

رعایت مقررات و ضوابط حمل و نقل ، وجدان کاری ، توجه به ایمنی تردد از ملاک های انتخاب این افراد بود.

استاندار گیلان در مراسم تجلیل از راهداران نمونه که در رشت برگزار شد با اشاره به گردشگر پذیر بودن استان گفت : سهم استان از توسعه زیرساخت های حمل و نقل باید بصورت ملی دیده شود چرا که امکانات جاده ای استان جوابگوی ورود میلیون ها مسافر نیست.

محمد علی نجفی با اشاره به جمعیت 2 و نیم میلیونی گیلان افزود : مسولان کشوری در توزیع امکانات و اعتبارات نباید فقط به جمعیت گیلان اتکا نکنند چرا که سالانه 30 تا 34 میلیون گردشگر از گیلان دیدن می کنند.

وی در ادامه گفت : تا پایان دی ماه امسال 3 هزار و 200 متر از 11 کیلومتر باقی مانده آزاد راه قزوین - رشت افتتاح می شود.

استاندار گیلان اعلام کرد : تونل های 8 کیلومتر باقی مانده حفر شده است که در کوتاه ترین زمان ممکن آماده و به زیر بار ترافیک می رود.

محمدعلی نجفی در ادامه به اهمیت توسعه امکانات حمل و نقل دریایی هم اشاره کرد و افزود : در تلاشیم بندر کاسپین ، اولین بندر آزاد دریای خزر را در آینده نزدیک در انزلی افتتاح کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان نیز گفت : راهداران گیلان در 3 ماه گذشته به سرنشینان۵۰۰ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدارسانی کردند.

ناصر آل محمدی افزود : در همین مدت بیش 2 هزار کیلومتر از راه های استان برف روبی و 90 راه روستایی نیز بازگشایی شد.

وی به اهمیت ایمن سازی مدارس هم اشاره و تصریح کرد : از ابتدای امسال تا کنون 52 مدرسه حاشیه جاده ها ایمن سازی شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل گیلان افزود : برای افزایش ایمنی حمل و نقل جاده ای، کنترل دقیق تردد خودروها و پیشگیری از حوادث جاده ای سامانه کنترل ترافیک جاده ای در گیلان راه اندازی شد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.