سخنگوی دولت گفت: حذف حساب ذخیره ارزی به معنای نابسامانی و کنار رفتن رشد 8 درصد است.

دولت باید اجازه استفاده از صندوق ذخیره ارزی را داشته باشد

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت با حضور در صحن علنی مجلس و در جریان بررسی ماده 7 برنامه ششم توسعه اظهار داشت: اینکه گفته می‌شود رشد 8 درصد قابل تحقق نیست، جواب خواسته مقام معظم رهبری نخواهد بود.

وی ادامه داد: گفته می شود که ما باید یک تعداد طرح عمرانی را انجام دهیم، اگر در خلال سال‌های آینده بنا به دلیلی قیمت نفت ما کاهش پیدا کند و ما از سویی موظف باشیم که طرح‌های عمرانی را به انجام برسانیم دولت باید این اجازه را داشته باشد که نه از صندوق توسعه ملی بلکه از محل حساب ذخیره ارزی استفاده کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما یک حساب ذخیره ارزی تعریف کردیم تا قیمت نفت هرچقدر که شد مازاد آن به این حساب واریز شود که از این طریق دولت بتواند در برابر شوک‌ها مقابله کند.

نوبخت اضافه کرد: من تعجب می‌کنم که بعضی از نمایندگان پیشنهاد حذف این موضوع را دادند این حذف به معنای نابسامانی و کنار رفتن رشد 8 درصد است.

وی تصریح کرد: اگر هم حساب ذخیره ارزی نبود، می‌توانیم از اوراق استفاده کنیم آن هم فقط برای طرح‌های عمرانی استفاده خواهد شد.

گفتنی است؛ ماده 7 این برنامه سه شرح زیر است:

ماده 7: صندوق توسعه ملی مجاز است به طرح هایی که توسط سازمان های توسعه ای شامل ایدرو، ایمیدرو، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت توانیر، با مشارکت حداکثر 49% با بخش غیر دولتی در مناطق کمتر توسعه یافته سرمایه گذاری می نمایند، تسهیلات ارزی پرداخت نماید.

انتهای پیام/


 

برچسب ها: مجلس ، صحن ، نوبخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار