مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: به علت عدم وجود فضاهای مناسب با اصول مهندسی جهت مراکز آموزشی، 90 درصد مهدهای کودک‌ در فضاهای مسکونی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ارشدزاده گفت:در استان آذربایجان‌شرقی بیش از یک‌هزار مهدکودک در دو بخش، مهدهای کودک‌ شهری و مهدکودک روستایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهدهای کودک‌ احداث شده توسط بخش غیردولتی و خصوص با مجوز اداره کل بهزیستی استان تاسیس شده‌اند، گفت: 500 مهدکودک در روستاها و مابقی در شهرها است.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هماهنگ با آموزش و پرورش استان بسته‌های آموزشی با تأیید سازمان بهزیستی کشور در مهدهای کودک ارائه می‌شود، افزود: علاوه بر تمام خدمات یکسان تربیتی بین مهدهای کودک شهری و روستایی به مدت 6 ماه یک وعده غذای گرم در بین خردسالان روستا مهدها توزیع می‌شود.

وی تأکید کرد: حمایت از کودکان مناطق روستایی و محروم و همچنین حمایت از کودکان شهری ساکن مناطق حاشیه‌نشین شهر در اولویت کاری بوده و از نظر تأمین و تهیه نیازهای آن‌ها تسهیلاتی در اختیار والدین قرار می‌دهیم.

ارشدزاده با بیان اینکه در اصول و مقررات شهرسازی برای مراکز آموزشی قوانین مخصوص وجود دارد و باید فضای مناسبی پیش‌بینی شود، تصریح کرد: متاسفانه 90 درصد مهدهای کودک در ساختمان‌های مسکونی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سال‌های گذشته مشکلاتی با شهرداری و اداره آب و فاضلاب در خصوص کاربری وجود داشت که این مشکل در سال جاری حل شده است.

 مدیرکل بهزیستی استان با تأکید بر اینکه باید به فکر محلی مناسب برای مهدهای کودک باشیم، گفت: به علت عدم وجود فضای پیش‌بینی شده برای مراکز آموزشی در استان، اکثر مهدهای کودک‌ در فضاهای مسکونی فعالیت می‌کنند.

وی به ایجاد اشتغال 4 هزار جوان فعال در یک‌هزار واحد مهدکودک اشاره کرد و افزود: نزدیک به 50 هزار کودک زیر سن دبستان تحت برنامه‌های آموزشی بهزیستی هستند.

ارشدزاده با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی یک کشور بهره‌مندی 70 درصد کودکان زیر سن دبستان از برنامه‌های مهدکودک است، اظهار کرد: متاسفانه این رقم در استان ما در حدود 30 درصد بوده و بیشتر این کودکان نیز فرزندان شاغلان و کارکنان هستند که با هدف  نگهداری به مهدهای کودک مراجعه می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: 15 هزار کودک در روستا و 35 هزار در مهدهای کودک شهری آموزش و مفاهیم پیش‌بینی شده را یاد می‌گیرند.


انتهای پیام/ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.