مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از سرمایه گذاری 2 هزار میلیارد تومانی زیرساخت ها توسط بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ کریم حاجی زاده مجموع پروژه های مصوب زیرساخت های گردشگری درحال اجرا را بیش از 2 هزار میلیارد تومان در استان عنوان کرد که با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت تسهیلاتی سازمان میراث فرهنگی از جمله ارائه تأسیسات مکانیکی و الکتریکی رایگان و وام های کم بهره انجام می شود.

وی افزود: در حال حاضر توسعه زیرساخت های گردشگری و حجم سرمایه گذاری در شهرستان های مشگین شهر، اردبیل و سرعین متمرکز شده است که به توزیع مکانی گردشگری استان در آینده منجر خواهد شد.

وی در مورد پروژه های مربوط به بخش میراث فرهنگی استان نیز اذعان داشت: با وجود اینکه اعتبارات پروژه های حفاظتی و مرمتی میراث فرهنگی استان در سال جاری نسبت به سال های گذشته محدود شده است اما عملیات مرمتی اضطراری بناهای تاریخی استان انجام می شود.

در ادامه معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از 8 میلیارد و 55 میلیون تومان اعتبارات عمرانی مصوب سال جاری تاکنون 27 تا 28 درصد در مرحله نخست تخصیص یافته که تنها 350 میلیون تومان آن به صورت نقد بوده و باقی به صورت اسناد خزانه اسلامی عنوان شده است.

بهزاد مجیدی با بیان اینکه مجموع اعتبارات عمرانی امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش محسوسی داشته است، اظهار داشت: بخش قابل توجهی از اعتبارات عمرانی تخصیص یافته امسال با عنوان اسناد خزانه اسلامی است که این موضوع، بخش دولتی را با مشکل و چالش مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه 130 میلیون تومان اعتبارات ملی از سوی سازمان مرکزی تاکنون به این اداره کل تخصیص یافته و نزدیک به 800 میلیون تومان نیز پیش بینی شده و در مرحله ابلاغ است، افزود: اما در شکل تخصیص این اعتبارات نیز با چالش جدی اسناد خزانه اسلامی روبه رو هستم که سازمان در صدد نقدینه کردن بخشی از آن است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.