حوزه و دانشگاه 2 نهاد مکمل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حوزه و دانشگاه 2 نهاد مکمل در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛حجت الاسلام و المسلمین رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ در همایش افقی نو برای حوزه و دانشگاه که عصر امروز در دانشگاه گیلان برگزار شد بر تقویت و تثبیت هرچه بیشتر این 2 نهاد ارزشمند تاکید کرد و افزود: برخی در تلاش اند که دانشگاه و حوزه را به دلیل ماهیت هر یک، مقابل یکدیگر قرار دهند که این گمان غلط است و این 2 نهاد مکمل یکدیگرند.

وی از راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان مرکز رشت برای نخستین بار در گیلان خبر داد و افزود: دانشجویان و فارغ التحصیلان همه رشته های دانشگاهی می توانند با مراجعه به سایت Hodat.irو یا دفتر نهاد رهبری دانشگاه گیلان مراجعه کرده و تنها با 50هزار ریال حق ثبت نام در 6 ترم مباحث تخصصی علوم اسلامی و دینی را فرا گیرنند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تصریح کرد: خواهران و برادران علاقمند به مباحث تخصصی علوم اسلامی می توانند پنجشنبه های هرهفته ،این دوره را سپری کرده و پس از گذراندن این دوره ، گواهینامه دریافت کنند.

وی راه اندازی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را یک حرکت بسیار خوب و افقی نوین در انطباق علم و حوزه اعلام کرد و افزود: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان پنجره ای به سوی تعالی و کمال است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان و رئیس مرکز اسلامی هامبورگ خاطر نشان کرد:اقتدار حقیقی اسلام در کنار علم است و دانشگاه و حوزه می توانند با تولید علوم اسلامی در رشته های مختلف، ایجاد محیط مناسب برای کسب معارف اسلامی ،گسترش مرزهای دانش برای الگوی اسلامی و تعمق اندیشه نسبت به علم می توانند ضمن اجرای منویات رهبر معظم انقلاب به تربیت نیروی صالح و آینده ساز جامعه کمک شایانی داشته باشد.

27آذر ماه سالروز شهادت شهید مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.