رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام از افزایش سه براری جمعیت آهو دراین شهرستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جواد دامن پاک گفت : بر اساس نتایج آخرين سرشماري ها و مشاهدات ماموران يگان حفاظت محیط زیست در آذرماه سال جاري ، شاهد رشد بيش از سه برابري جمعيت آهوان در عرصه هاي طبيعي شهرستان بودیم كه اين امر اميد به احياء مجدد اين گونه در شهرستان را بسيار افزايش داده است .

وی گفت:از اسفند سال 87 كه سايت تكثير و پرورش آهو در شهرستان تربت جام با انتقال3 راس آهو از گناباد و 8 راس از پناهگاه حيات وحش شير احمد سبزوار كارخود را آغاز كرد ، قريب به 8 سال مي گذرد .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام افزود: اين پروژه با هدف معرفي مجدد گونه آهو به زيستگاه ها و عرصه هاي طبيعي شهرستان ، اجرا شد كه خوشبختانه با حمايت هاي اداره كل حفاظت محيط زيست استان و نيز اقدامات و تمهيدات به كار گرفته شده در شهرستان و همچنين همراهي و مشاركت خوب مردم و جوامع محلي ، توفيقات خوبي در اين پروژه در شهرستان حاصل گرديد.

دامن پاک افزود: ازجمله از سال 92 كه در دو مرحله تعداد 25 راس از آن ها در عرصه هاي طبيعي شهرستان رها سازي شدند .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: علاوه بر افزايش سه برابري آهوهاي رهاسازي شده در طبيعت در طول سه سال گذشته، ‌اين سايت با توجه به موقعيت آن ، در طول 8 سال گذشته به يكي از مقاصد گردشگري شهرستان تبديل و در اين سالها پذيراي بيش از 5 هزار بازديد كننده بوده است كه در اين بين حضور و بازديد دانش آموزان و دانشجويان نيز چشمگير بوده ،ضمن اين كه ازاين فرصت جهت آموزش و فرهنگ سازي زيست محيطي نيز استفاده فراوان گرديده است .

وی برگزاري مراسم و مناسبتهاي متعدد زيست محيطي درسايت ‌، تيمارپرندگان و گونه هاي مختلف حيات وحش آسيب ديده ،‌ حفظ و حراست از پوشش گياهي موجود و توسعه كشت گونه هاي بومي در محل ، افزايش ضريب حفاظتي حيات وحش موجود منطقه با حضور دائمي محيط بانان ،‌ ‌فراهم كردن زمينه برا ي انجام تحقيقات محققين را از جمله كاركردهاي اين سايت در طول سالهاي گذشته عنوان کرد .

رئیس حفاظت محیط زیست تربت جام تصریح کرد: بر این اساس ،سایت یاد شده نيازمند تقويت بيشتر و رفع كمبودهاي موجود آن از جمله ورود بخش خصوصي و يا تخصيص اعتبارات گردشگري براي توسعه فعاليتهاي گردشگري مبتني بر حيات وحش و ايجاد اشتغال پايدار از اين طريق است.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.