مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه گفت: عفاف و حجاب صرفاً جنبه فیزیکی و بصری نداشته و باید به صورت یک فرهنگ مطلوب و گفتمان رایج در جامعه درآید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسین باباجانی گفت: عفاف و حجاب صرفاً به جنبه فیزیکی و بصری نباید محدود بماند و باید به صورت یک فرهنگ مطلوب و گفتمان رایج در جامعه درآید.

وی گفت: عفاف آن جنبه از باورها و اعتقادات است که از غلبه و تسلط شهوت و تمایلات نفسانی جلوگیری می کند و انسان را از ارتکاب به گناه و خطا بر حذرمی داردو جنبه جنسیتی نداشته و در مورد زنان و مردان هر دو مصداق پیدا می کند.

وی تصریح کرد: اگر در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و تعمیق باورها و اعتقادات مذهبی و دینی جامعهتلاش کنیمدارای اثرگذاری بسیار بیشتر و پایدارتری خواهد بود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گفت: امروزه جامعه و به ویژه قشر جوان با مشکلات اجتماعی و فرهنگی بسیاری روبرو استو تغییر این شرایط نیازمند یک کار و تلاش جهادی در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است تا بتوان در دراز مدت این آسیب ها و ناهنجاری ها را ترمیم کرد.

باباجانی با اشاره به اینکه کارهای فرهنگی و اعتقادی سنخیت چندانی با قوه قهریه ندارد در ادامه یادآور شد: در همه جا نمی توان از این ابزار برای اصلاح جامعه استفاده کرد و باید راهکارهای فرهنگی و فیزیکی به تناسب شرایط جامعه به کار گرفته شوند. البته در جاهایی که شرع مقدس اسلام حکم داده است این مجازات ها باید طبق قانون و از طریق مراجه قانونی اعمال شوند.

وی افزود: کارمندان ادارات و سازمان های مختلف سیاسی انتظامی اقتصادی و فرهنگی بخش قابل توجهی از جامعه را تشکیل می دهند و اگر این بخش به ترویج صحیح فرهنگ حجاب و عفاف در میان خانواده های خویش بپردازند به سالم تر شدن فضای جامعه کمک خواهد کرد.
در سومین نشست ستاد صیانت از حریم حجاب و عفاف چگونگی ارایه خدمات فرهنگی هنری و تبلیغی و راهکارهای پیشنهادی در این حوزه مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، عفاف ، حجاب ، بصری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.