مدير كل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در تمامى مدارس مكانى براى پارك كردن دوچرخه فراهم خواهد شد تا دانش آموزان با خيال آسوده بتوانند دوچرخه‌هایشان را پارك كنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد حسن قائدي ها  اظهار كرد: آموزش و پرورش براى ترويج استفاده از دوچرخه از هيچ تلاشى فروگذار نخواهد بود و دو ركن اساسي را بي وقفه دنبال خواهد كرد. نخست آموزش فرهنگ استفاده از دوچرخه ميان دانش آموزان و سپس فراهم كردن پارکینگ‌های امن دوچرخه در مدارس.

وي ادامه داد: در همين راستا در تمامى مدارس مكانى براى پارك كردن دوچرخه فراهم خواهد شد تا دانش آموزان با خيال آسوده بتوانند دوچرخه‌هایشان را پارك كنند و بعد از مدرسه آن‌ها را بردارند.

مديركل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نبود مسيرهاى مناسب دوچرخه گفت: احداث مسيرهاى امن و ايمن دوچرخه به ویژه برای دانش آموزان وظيفه شهردارى و ديگر سازمان‌های مربوط است و نباید فراموش شود.

قائدی‌ها فرهنگ ترافيكى اصفهان را چالش اصلى استفاده دانش آموزان از دوچرخه دانست و گفت: بايد تعامل دو طرفه‌ای ميان خودروها و دوچرخه‌ها شكل بگيرد. دوچرخه سوارها بدانند مانند ديگر وسايل نقليه بايد قوانين ترافيكى را رعايت كنند و در مقابل خودروها مراعات دوچرخه و بازیگوشی‌های كودكان و نوجوانان دوچرخه سوار را داشته باشند.

وى با اشاره به خاطرات نوجوانى خود درباره دوچرخه گفت: دبستان و راهنمايى را در روستا بوديم و نيازى به دوچرخه نبود اما از دبيرستان كه منزل در خيابان نشاط و دبيرستان صارميه در چهارراه نقاشي بود من و اكثر دوستانم با دوچرخه رفت و آمد می‌کردیم.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.