نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت :نظام مقدس جمهوری اسلامی هم لبنان شیعه و هم غزه سنی را مورد حمایت قرار داده و حمایت عملی و عینی از فلسطین صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت‌الاسلام محمدعلی محسن‌زاده در همایش وحدت شیعه وسنی در ریگان با بیان اینکه امروز جهان اسلام از یک درد ریشه‌دار به نام تفرقه مجروح و مصدوم است و رنج می‌برد، عنوان کرد: در حالی نکات اشتراکی پیرامون موضوعات مختلف بین فرق اسلامی می‌تواند مدنظر قرار گیرد، حتی بعضی نکاتی که دشمنان تلاش می‌کنند، مایه تفرقه اسلامی قرار دهند، باید از دید قرآن به آنها نگاه داشته باشیم تا محور وحدت باشند.

حجت الاسلام محسن‌زاده افزود: عموما وقتی که صحبت از سخنان مشترک می‌شود، مفهوم قبله، کتاب قرآن و پیامبر ما یکی است، ملاک قرار می‌گیرد در صورتی که شاخص‌های دیگری در کنار این سه رکن برای وحدت وجود دارد که یکی خود ولایت امیرالمومنان علی (ع) است.
وی تصریح کرد: ولایت حضرت علی (ع) یکی از شاخصه‌های وحدت و دیگری مصلح کل و منجی عالم هستی امام زمان (عج) است، اینکه همه ما کتاب‌مان یکی است، شیعه و سنی متفق‌القول هستند و اگر کسی کوچک‌ترین خدشه‌ای به قرآن کریم وارد کند ما این جریان را مطرود می‌نامیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: خاصیت مستکبران عالم فرعون صفتی است و فرعون خاصیتش این است که مردم را گروه گروه و فرقه‌سازی می‌کند و میان امت واحده اسلامی ایجاد اختلاف و شکاف می‌کند.
حجت الاسلام محسن‌زاده تصریح کرد: وقتی فرعون زمان افراد را شعبه شعبه کرد یک عده را فقیر فرهنگی و فکری می‌کند و شروع به نسل‌کشی مسلمانان می‌کند و زنان را به بی‌عفتی می‌کشاند، این جریان فرعونی در عالم یک جریان فاسد است و مصلح عالم می‌آید و جهان را پر از عدل و داد می‌کند.
وی تاکید کرد: وهابیت سیاسی که امروز حاکم بر بخش عظیم جهان اسلام است، هیچ ربطی به اسلام ندارد، این وهابیت یک فرقه انگلیسی ساخته است از همان روزهای اول خون‌ریزی‌های خودش را آغاز کرد هم شیعان و هم از اهل تسنن را کشتند.
حجت الاسلام محسن‌زاده با بیان اینکه در فتوای آیت‌الله بروجردی آمده است، اهانت به بزرگان اهل سنت حرام شرعی است و با اشاره به اینکه تلاش کنیم تا ظرفیت اسلام هدر نرود، تاکید کرد: دشمن رویکرد خانمان‌سوزی آغاز کرده و در تلاش است، ظرفیت‌های جهان اسلام و جهان‌سازی اسلام را به تأخیر بیندازد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: امروز وقتی نظام مقدس جمهوری اسلامی بیان می‌کند، شیعه و سنی برادرند در عمل حقیقتاً نشان داده می‌شود، ما هم لبنان شیعه و هم غزه سنی را مورد حمایت قرار می‌دهیم و حمایت عملی و عینی از فلسطین صورت می‌گیرد.
وی متذکر شد: دشمن با این دشمنی‌ها می‌خواهد که نام فلسطین را ما فراموش کنیم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مدیریت راهبردی مقام معظم رهبری و به برکت و یکدلی و وحدت تنها جایی که دشمن نتوانسته فتنه‌انگیزی کند، سرزمین اسلامی ایران است.
حجت الاسلام محسن‌زاده افزود: شیعه و سنی به امام مسلمانان اقتدا و وحدت و یکدلی خودمان را حفظ می‌کنیم و وحدت عملی را دنبال و برای عمران و آبادانی ایران و جهان اسلام تلاش می‌کنیم، ما به دنبال جهانی‌سازی اسلام هستیم و این روند ادامه پیدا کند و باید برای کشورهای مسلمان همسایه ما درس باشد.
نماینده ولی فقیه در سپاه ثارالله استان کرمان گفت: افتخار می‌کنیم، سردار دلاور سپاه اسلام حاج قاسم سلیمانی این امین علمدار سپاه اسلام با اقتدار پرچم اسلام را بلند کرده و از سرزمین‌های اسلامی دفاع می‌کند چه آن سرزمین از اهل سنت و یا شیعی باشد.

امام جمعه ریگان در این مراسم با تبریک هفته وحدت و با اشاره به اینکه امروز در شهرستان ریگان یک وحدت مثال‌زدنی حاکم است، گفت: همه مسلمانان با یکدلی واتحاد می‌توانند وحدت مثال‌زدنی را در جامعه اسلامی پیاده کنند.
حجت‌الاسلام علی رنجبرماهانی ابراز داشت: در شهرستان ریگان وحدت مثال‌زدنی وجود دارد و برادران اهل تسنن تشیع ازدواج‌هایی را در این شهرستان داشته‌اند و حاصل آنها فرزندان و این نشان از وحدت و همدلی در این شهرستان است.
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمودند شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه یک قیچی‌اند و ما باید تلاش کنیم تا از دشمنان خود غافل نشویم.
امام جمعه اهل سنت شهرستان ریگان هم در این همایش گفت: وحدت یک امر ضروری و حیاتی است و وحدتی که در شهرستان ریگان وجود دارد یک وحدت مثال‌زدنی است
مولوی اسلام ملازهی اظهار داشت: اگر همه ما به آیه وحدت قرآن عمل کنیم و وحدت‌مان را به صورت عملی حفظ کنیم، دشمن دیگر نمی‌تواند بر ما غلبه کند
در این مراسم از امام جمعه شهرستان وامام جمعه اهل سنت قدردانی شد

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.