کارگاه آموزشی یکروزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی در شهرستان مهاباد در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی مهاباد در این کارگاه آموزشی گفت: کلیه مسئولین و عوامل اجرایی در مراکز جهاد کشاورزی می بایست در راستای اعمال قانون اصلاحی قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها اهتمام بیشتری در حفظ و نگهداری اراضی به جهت جلوگیری از تخریب و تغییر کاربری غیر مجازداشته باشند.

انصاری اضافه کرد: زمین وخاک به عنوان اساسی ترین عنصر حیات بشری ، موهبتی الهی است که به رسم امانت به انسان سپرده شده واز ارکان اصلی توسعه کشاورزی و تامین غذا برای بقای مخلوقات به شمار می رود ، لذا مستلزم توجه بیشتر وحفظ و حراست همگانی است .

همچنین درادامه در خصوص احداث خانه باغ، استخر ذخیره آب کشاورزی و موتورخانه سیستم های آبیاری اظهارکرد: تغییر کاربریها باید با توجه به دستورالعمها و بخشنامه های سازمانی انجام پذیرید تا در آینده برای کشاورزان مشکلی ایجاد نشود.

در ادامه جلسه مسئولین ادارات، واحدها و مراکز جهاد کشاورزی و رابطین امور اراضی در مراکز نظرات، مشکلات و راهکارهای جلوگیری از تغییر کاربری و راههای قانونی برای کشاورزانی که قصد احداث موارد ذکر شده را دارند را بیان وبه بحث و تبادل نظر پرداختند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.