رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمز گفت:متأسفانه برخی از نهاده‌های کشاورزی مانند انواع کود، بالای 40 درصد افزایش پیدا کرد از جمله کود پتاس در سال 95 به 75 هزار تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز سیاوش فریدونی ،رئیس نظام صنفی کشاورزی رامهرمزبیان داشت: افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی و انواع کود در سال جاری سرسام‌آور شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری کم‌لطفی و بی‌مهری دولت به کشاورزان باعث شد که قیمت خرید گندم فقط 2.5 درصد افزایش پیدا کند.

فریدونی ادامه داد: متأسفانه برخی از نهاده‌های کشاورزی مانند انواع کود، بالای 40 درصد افزایش پیدا کرد از جمله کود پتاس که در سال 94 قیمت آن 55 هزار تومان بود و در سال 95 به 75 هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

رئیس نظام صنفی کارهای کشاورزی و منابع طبیعی رامهرمز تصریح کرد: تقاضای ما کشاورزان این است که گندم در سال 96 هر کیلو یک هزار و 500 تومان توسط دولت خریداری شود تا ما هم بتوانیم به زندگی خود ادامه بدهیم.

وی افزود: قولی و عهد وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کلزاکاران کشور متأسفانه عملی نشده است و ما کشاورزان دیگر به این وعده‌ها هیچ اعتمادی نداریم.

فریدونی تأکید کرد: بی‌اعتمادی کشاورزان به صندوق بیمه محصولات کشاورزی جبران‌ناپذیر است، چراکه هیچ زمانی حق کشاورز و خسارات وارده به آنها را پرداخت نکردند.

وی در پایان گفت: وعده پرداخت تسهیلات بلاعوض به کشاورزان خوزستان و وام‌های کم‌بهره 4 درصد به کشاورزان کی و کجا پرداخت‌شده است، اگر ما کشاورز هستیم که از این خدمات اطلاعی نداریم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.