دادستان عمومی انقلاب کرمانشاه گفت: شاخصه اصلی ارزیابی عملکرد مجموعه قضایی کاهش آمار جمعیت کیفری زندانیان و حفظ نظم و امنیت در جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدحسین صادقی گفت: فرصت خدمت صادقانه در دستگاه قضایی به ویژه زندانبانی، به عنوان شغلی سخت و پرمشقت، محدود و استفاده از این فرصت مغتنم، ضروری است.

وی یادآورشد: مسئولان و کارکنان زندانها بازوان توانمند دستگاه قضایی هستند و ایجاد امنیت اجتماعی و عدالت در جامعه نیازمند همکاری گسترده این مجموعه با قضات و محاکم قضایی است.

این مقام قضایی در ادامه با اشاره به وظایف مهم شغل زندانبانی و تاثیر خدمت صادقانه در این عرصه بر بهبود و ارتقاء فرآیندهای اصلاحی وتربیتی زندانیان افزود: حفظ حقوق شهروندی زندانیان و تکریم خانواده آنان بر پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب های اجتماعی موثر است.

وی تلاش جدی برای اصلاح و تربیت مجرمان، اشاعه فرهنگ قانون پذیری و بازآموزی هنجارهای اجتماعی به آنان را اولیتی بسیار مهم توصیف کرد.

دادستان عمومی وانقلاب کرمانشاه در ادامه نشست با مدیرکل و مسئولان اداره کل زندان های استان نکاتی در خصوص نحوه ارائه پیشنهاد آزادی مشروط، تفکیک و طبقه بندی زندانیان، توجه به سالم سازی محیط زندانها و سایر فعالیت های خدماتی و رفاهی زندانها را به عنوان انتظارات مردم و مسئولان از این مجموعه بیان کرد.

وی همچنین خواستار انجام کارکارشناسی و منطبق با واقعیت در زمینه های مختلف اصلاحی و تربیتی زندانیان شد.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، جمعیت ، کیفری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.