اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وارده علیه دوست رئیس‌جمهور استیضاح‌شده کره‌جنوبی، روز دوشنبه در سئول برگزار می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز؛ "چوی سون‌سیل"، دوست قدیمی "پارک گئون‌های"، رئیس جمهور استیضاح شده کره جنوبی، به زودی در دادگاهی به منظور رسیدگی به جرایم مختلف حاضر می شود.

دادگاه سون‌سیل، دوست 40 ساله پارک، بزرگترین دادگاه کره جنوبی از زمان برگزاری دادگاه مسئولان غرق شدن کشتی دانش آموزان در سال 2014 محسوب می شود. قرار است در این دادگاه 10 نفر دیگر نیز که در رسوایی اخیر این کشور نقش داشتند، محاکمه شوند.

دادگاه روز دوشنبه در سئول به بررسی اتهامات وارده علیه سون‌سیل خواهد پرداخت، فردی که به گفته دادستان ها در امور کشوری دخالت کرده و از شرکت های مختلف باج‌گیری کرده است. حضور عموم مردم در این دادگاه آزاد است. مقامات مسئول به دلیل نگرانی از حضور انبوه جمعیت، بلیط هایی را به صورت قرعه کشی در اختیار مردم قرار داده‌اند.

مشخص نیست که این دادگاه چه مدت زمانی به طول بیانجامد، دادگاه های کره جنوبی معمولا در عرض تنها شش ماه حکم نهایی را صادر می کنند؛ اما تنها در صورتی که اتهامات جدیدی به فرد محاکمه شونده وارد نشود.

چوی سون سیل به سوءاستفاده از قدرت، اخاذی و کلاهبرداری متهم شده است. در صورتی که اتهامات وارده به او تایید شود، چوی ممکن است به 15 سال حبس محکوم شود.

وی قبل از بازداشت خود اظهار کرد سخنرانی های پارک، رئیس جمهور کره جنوبی، را دریافت کرده است؛ اما از وجود اطلاعات محرمانه در آن‌ها بی خبر بوده است. او سایر اتهامات را رد کرده است.

در همین حال دادستان های این دادگاه اظهار کرده اند چوی با وارد کردن فشار به 16 شرکت مختلف، از آن ها 65.6 میلیون دلار برای افتتاح دو شرکت جدید دریافت کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار