رئیس‌جمهور کره‌جنوبی زمان استعفایش را اعلام کرد

اعضای حزب حاکم کره‌جنوبی پس از ملاقات با رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کردند وی با کناره‌گیری از قدرت در ماه آوریل، موافقت کرده است.

رئیس‌جمهور کره جنوبی زمان استعفایش را اعلام کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، اعضای حزب حاکم کره‌جنوبی پس از ملاقات امروزشان با «پارک گون هه»، رئیس‌جمهور این کشور، اعلام کردند وی با کناره‌گیری از قدرت در ماه آوریل (30 روز منتهی به 10 اردیبهشت 1396)، موافقت کرده است. با این وجود، به نظر نمی‌رسد تصمیم اخیر پارک گون هه در آرام کردن هرج‌ومرج ایجاد‌شده در کره‌جنوبی پس از افشای رسوایی سیاسی و مالی وی، تأثیر چندانی داشته باشد. 

پارک گون هه پس از افشای دسترسی «چون سون سیل»، دوست قدیمی‌‌اش به مدارک دولتی و اعمال‌نفوذ وی در تصمیم‌گیری‌های سیاسی کره‌جنوبی، با درخواست‌های زیادی برای استعفا رو به روست. رئیس جمهور کره پیش‌تر دوبار بدلیل رسوایی به وجود آمده عذرخواهی کرده، اما استعفا را رد کرده بود.

از سوی دیگر، پارک گون هه از جانب حزب خود با اولتیماتوم روبرو شده است. در این اولتیماتوم آمده است: وی دو راه پیش رو دارد؛ یا باید یک جدول زمانی برای تاریخ استعفای خود ارائه دهد و یا در انتظار تشکیل جلسه استیضاح باشد. 

«چانگ جین سوک»،  از اعضای ارشد  حزب حاکم «سائنوری»، پس از گفتگوی 55 دقیقه‌ای‌ با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، اظهار داشت: به نظر می‌رسد پارک گون هه به غیرقابل اجتناب بودن استیضاحش پی برده باشد. 


انتهای پیام/   
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار