مسئولان در وزارت تحصیلات عالی و اداره امور ریاست جمهوری افغانستان از ساخت دانشگاهی به نام مولانا جلال‌الدین بلخی مخصوص زنان در کابل خبر دادند.

دانشگاه مولانا جلال‌الدین بلخی مخصوص زنان در کابل تاسیس می شود

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، نماینده اداره امور ریاست‌جمهوری افغانستان گفت: مکانی که برای ساختمان این دانشگاه در نظر گرفته شده بود، فعلا موسسه ماین‌پاکی در آن فعالیت دارد و قرار است تا یک ‌ماه دیگر، این موسسه از آن‌جا به مکان دیگر انتقال یافته و کار ساخت‎وساز دانشگاه در آنجا آغاز شود.

نوریه حق‌نگر، مسئول بخش جامعه مدنی در اداره امور گفت که در رای‌زنی برای ایجاد دانشگاه «مولانا جلال‌الدین بلخی» مخصوص زنان در افغانستان، نماینده‎‌ای از اداره امور در ترکیب هیأت افغانستان به ترکیه رفته بود و تلاش اداره امور این است تا «هرچه زودتر کار ساخت‌و‌ساز دانشگاه بانوان» آغاز شود.

در همین حال، ایمل مسعود، مشاور ارشد امور تعلیمی وزارت تحصیلات عالی افزود که دانشگاه «مولانا جلال‌الدین بلخی» در کابل برای زنان به کمک مالی کشور ترکیه ایجاد خواهد شد.

او گفت که تفاهم‌نامه میان وزارت تحصیلات عالی افغانستان و کشور ترکیه تا آخر ماه آینده به امضا می‌رسد.

شفقنا به نقل از وی نوشت: دانشجویان دختر در این دانشگاه بدون پرداخت پول درس خواهند خواند و برای تمام دانشجویان تا مقطع لیسانس رایگان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.