رئیس دانشگاه جامعه المصطفی گفت که در دانشگاه واحد کابل تمام مذاهب شیعه و سنی، زیر چتر اخوت و برادری گرده آمده و تحت پوشش آموزش عالی قرار گرفته اند.

تمام مذاهب شیعه و سنی در افغانستان، تحت پوشش آموزشی جامعه المصطفی هستندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «مجید عبادی» در کابل گفت: اقوام و مذاهب افغانستان در حفظ وحدت، برای کشورهای اسلامی الگو هستند.

رئیس دانشگاه جامعه المصطفی تصریح کرد: با وجود ناگواری ها و رنج هایی که متوجه مردم افغانستان است و افغانستانی ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، اهتمام و همت عالی برای تحصیل در افغانستان جالب است.

وی اضافه کرد: این شور و شعف در خانم ها بیشتر از آقایان است که ما را به آینده افغانستان امیدوار کرده است.

عبادی، همکاری با دانشگاههای افغانستان را از برنامه های دانشگاه جامعه المصطفی ذکر کرد که به دنبال ایجاد تغییرات مدیریتی صورت می گیرد.

وی که برای دومین جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه جامعه المصطفی به افغانستان سفر کرد، یادآور شد که در این دور بیش از 100 دانشجو از رشته های مختلف در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد فارغ التحصیل شده اند.

عبادی گفت که سال گذشته نیز 350 دانشجو از رشته های مختلف از دانشگاه جامعه المصطفی واحد کابل فارغ التحصیل شده بودند.

وی، مدیریت آموزشی، مدیریت دولتی، فقه قضایی، حقوق جزایی، جرم شناسی و علوم تربیتی را از رشته هایی ذکر کرد که دانشجویان در واحد کابل مشغول به تحصیل هستند.

عبادی اظهار داشت: مجوز رشته های دیگر را نیز داریم که در سالهای آتی دانشجویان بیشتری را پذیرفته و تلاش خواهیم کرد که مقطع دکترا را نیز در کابل فعال سازیم و در دیگر ولایت ها هم حضور داشته باشیم.

در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و جامعه المصطفی در افغانستان نمایندگی دارد و در آنها دانشجویان زیادی در رشته های مختلف تا در سطح کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.

ایرکا نوشت: دانشگاه جامعه المصطفی از پنج سال پیش در افغانستان نمایندگی دارد و علاوه بر افغانستان در 47 کشور دیگر نیز نمایندگی دایرکرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.