رییس اجرایی افغانستان روز گذشته با شماری از بزرگان ولایت پنجشیر دیدار و پیرامون وضعیت جاری کشور گفتگو کرد.

باید به ارزش های جهادی و ملی احترام گذاشته شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرایی امروز یکشنبه (۲۸ قوس) با نشر خبرنامه ای گفته است که عبدالله عبدالله رییس اجرایی روز گذشته با شماری از بزرگان و محاسن سفیدان ولایت پنجشیر دیدار و پیرامون وضعیت جاری در کشور گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا بزرگان ولایت پنجشیر، بیکاری را از بزرگ‌ترین چالش‌های موجود در کشور و به ویژه ولایت پنجشیر دانسته، از رهبری حکومت وحدت ملی به خصوص رییس اجرایی خواستار توجه بیشتر گردیدند.

آنان، ارج گذاشتن به ارزش‌های دینی، جهادی و ملی را از مهم‌ترین خواست‌های مردم دانسته و از تلاش‌های که داکتر عبدالله در این راستا انجام داده است، قدردانی و امتنان نمودند.

توجه بیشتر به وضعیت معارف پنجشیر و نبود برق در این ولایت، موضوعات دیگری بود که این بزرگان به آن پرداخته و خواستار رسیدگی شدند.

در همین حال داکتر عبدالله پس از شنیدن سخنان، مشکلات و پیشنهادات این بزرگان قومی تاکید کرد که خدمت به مردم از مسوولیت‌های اصلی حکومت وحدت ملی است و رهبری حکومت با تمام توان می‌کوشد با حل معضلات و ارائه خدمات، زمینه زندگی بهتر و فردای روشن‌تر را به مردم رنج‌دیدۀ کشور مساعد سازند.

وی تاکید کرد که دفاع از ارزش‌های دینی مسوولیتی است که به انجام آن متعهد می‌باشد.

رییس اجرایی؛ توجه به معارف، جوانان و ساخت و ساز پروژه‌های زیربنایی در سراسر کشور٬ به ویژه ولایت پنجشیر را از موضوعاتی عنوان نمود که در دستور کار حکومت وحدت ملی قرار دارد.

گفتنی است که بزرگان ولایت پنجشیر در حالی از رییس اجرایی خواسته اند که باید به ارزش‌های دینی، جهادی و ملی احترام گذاشته شود که هفته گذشته برخی از هواداران حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به تصاویر قهرمان ملی کشور اهانت کرده بودند.

روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۴ قوس) زرداد فریادی از فرماندهان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار که در بریتانیا محاکمه و به بیست سال حبس محکوم شده بود به کابل برگشت.

شماری از هواداران حزب اسلامی و زرداد فریادی برای استقبال از وی در دروازه ورودی میدان هوایی کابل تجمع کرده بودند.شماری از این هواداران حزب اسلامی که عکس های از حکمتیار و فریادی را در دست داشتند، روی عکس های احمدشاه مسعود قهرمان ملی کشور، تصاویر فریادی را چسبانده و این فرمانده حزب شان را قهرمان خواندند.

این برخورد هواداران حزب اسلامی با تصاویر قهرمان ملی؛ خشم مردم افغانستان را برانگیخت و تعدادی زیادی از شهروندان کابل در واکنش به اهانت هواداران حزب اسلامی به قهرمان ملی کشور ؛ گردهمایی بزرگی را راه اندازی کردند و اهانت هواداران حزب اسلامی را نکوهش کردند.

عطا محمد نور والی بلخ نیز در اعلامیه ای ؛ اهانت کنندگان به تصاویر قهرمان ملی کشور را ولگرد و اوباش خطاب کرد و تاکید نمود که قهرمان ملی كشور خط سرخ ما و مردم ما است.

استاد عطا محمد نور والی بلخ به حکومت هشدار داد که باید افرادی که به تصاویر قهرمان ملی اهانت کرده اند مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد در غیر آن هرگونه بی توجهی دراین باره می تواند زمینه ساز آشوب در کشور گردد.

باید یاد آور شد که پیش از اهانت هواداران حزب اسلامی به تصاویر قهرمان ملی کشور؛ محمداشرف غنی ، رییس جمهور نیز در طی سخنرانی هایی دو بار امان الله خان غازی را قهرمان ملی خوانده بود که باعث خشم تعداد زیادی از هواداران احمد شاه مسعود شده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.