نماینده محلات گفت: برنامه ششم نگاه خوبی به سرمایه‌گذاری خارجی دارد که می‌توان بدین وسیله به رشد 8 درصدی در اقتصاد رسید.

نمی‌توان کشور را بدون برنامه اداره کرد/ توجه به رشد اقتصادی هشت درصد در برنامه ششم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در موافقت با لایحه برنامه ششم توسعه کشور که امروز کلیات آن در دستور صحن قرار گرفت، بیان داشت: آیا می‌توانیم کشور را به بدون برنامه اداره کنیم؟ برادران چطور می‌شود سند چشم‌انداز بدون برنامه عملیاتی کرد؟ 

سلیمی با بیان اینکه تنها 12 درصد بودجه عمرانی سال گذشته محقق شده است بیان داشت: با این حال چطور می‌شود چشم‌انداز را عملیاتی کرد لذا برنامه ریزی برای کشور و عمل به آن ضروری است و نباید از آن غفلت شود.

وی با اشاره به رشد هشت درصدی اقتصاد در روند برنامه ششم گفت: این مسئله از زبان بسیاری از مسئولین شنیده می‌شود و اما باید دانست بدون برنامه ما نمی‌توانیم قطار فعالیت‌های اقتصادی را پیش ببریم لذا با تصمیمات خلق‌الساعه نمی‌توان کشور را اداره کرد چرا که مجلس تا کنون دو بار لایحه اصلاح بودجه بررسی کرده است.

وی افزود: نمایندگان محترم دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصدی شعار نیست و باید اقدامات لازم را در رابطه در کشور عملیاتی کرد.

سلیمی با اشاره به برخی از مصوبات مطلوب برنامه ششم گفت: این برنامه مصوب کرده که به صورت سالیانه به رشد هشت درصدی اقتصادی دست پیدا کنیم و همچنین در بخش رشد سرمایه‌گذاری این برنامه چشم‌اندازی مطلوب دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه ما بدون سرمایه‌گذاری خارجی نمی‌توانیم به رشد اقتصادی هشت درصدی دست پیدا کنیم گفت: تنها مسیر دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی سرمایه‌گذاری خارجی است که در برنامه تدابیری خوبی اندیشیده شده است.

وی با بیان اینکه ما باید به تولید سرمایه در کشور احترام بگذاریم گفت: باید بگویم نگاه ارزشمندی در مسئله بنگاه‌داری نوین در برنامه وجود دارد که اتفاقا به صورت کمی به آن اشاره شده است.

سلیمی با بیان اینکه تدابیری مطلوبی در رفع مشکلات بیکاران در برنامه آورده شده است گفت: در این برنامه مصوب شده 50 درصد فارغ‌التحصیلان باید به اشتغال گرایش پیدا کنند چرا که امروز ما با لشکر بیکاران مواجه‌ایم. همچنین در برنامه مذکور آمده است که سالیانه باید از هشت درصد از نرخ بیکاری کاهش پیدا کند.

این نماینده مجلس با اشاره به برنامه‌ریزی برای بررسی بدهی‌های دولت در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه مذکور به خوبی اشاره شده که دولت به چه نحوی باید بدهی‌های خود را پرداخت کند.

سلیمی با بیان اینکه ما هنوز در بحث نظام بانکی مشکلات زیادی داریم گفت: نظام بانکی بدون ربا یکی از آرزوهای ما است برای تحقق این آرزو موارد خوبی در برنامه ششم آورده شده است.

این نماینده مجلس با اشاره به مسئله مبارزه با فساد در لایحه برنامه گفت: این برنامه یک سطح مجزا در بخش مبارزه با فساد دارد که می‌تواند راهگشا باشد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار