امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت:امروز ما در شرایط حساس و خطرناکی قرار داریم؛ قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان و ممانعت از بیداری اسلامی هستند و ما باید برای مقابله با آنها با رویکری جدید به صحنه بیاییم.

یکی از مهمترین راه های وحدت توجه به حقوق اقلیت قومی و مذهبی در کشورهاستبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت میلاد رسول اکرم(ص) و هفته وحدت گفت: رسول اکرم(ص) پیامبر رحمت است و با ظرفیت بالایی که ایشان داشتند و با توجه به اهمیتی که به همه انسانها با عقاید و نژادهای مختلف می دادند؛ می توانند بهترین الگو و اسوه برای همه مسلمانان باشند.

وی در ادامه افزود: دین اسلام دین وسیعی است و ظرفیت بالایی دارد و می تواند با همه جهانیان دوستی برقرار کند و با اشتراکاتی که وجود دارد به تفاهمات مختلفی برسیم؛ اما متأسفانه ما از این ظرفیت بزرگ کمتر استفاده می کنیم.

مولوی عبدالحمید گفت:امروز ما در شرایط حساس و خطرناکی قرار داریم؛ از طرفی بیداری اسلامی رو به گسترش است و از سوی دیگر قدرتهای استکباری به دنبال افزایش تفرقه بین مسلمانان و ممانعت از بیداری اسلامی هستند و ما باید برای مقابله با آنها با رویکری جدید به صحنه بیاییم.

وی خطاب به علمای شیعه و سنی خواستار توسعه حوزه های علمیه  و مراکز علمی بر اساس الگوی رسول اکرم(ص) برای مقابله با اندیشه های تکفیری و افراطی شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار