معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: دستاوردهای مهمی که در سوریه و عراق شاهد آن هستیم، نتیجه وحدت است.

دستاوردهای سوریه و عراق نتیجه وحدت مسلمانان است

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سی‌امین کنفرانس وحدت اسلامی که در سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، اظهار داشت: برای مقابله با جریان‌های تکفیری باید بتوانیم دین اسلام را به پیش ببریم و آن را در برابر جنگ‌های مستقیم و غیرمستقیم دشمنان حفظ کنیم.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان ادامه داد: تکفیری‌ها ابزار دست دشمنان اسلام هستند و از هیچ تلاشی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان دریغ نمی‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در راستای وحدت و مبارزه با جریان‌های تکفیری عنوان کرد: مقابله واقعی با جریان‌های تکفیری تنها به وسیله جمهوری اسلامی ایران، مقاومت و حزب‌الله لبنان انجام گرفته و نتایج مثبتی تاکنون درپی داشته است.

وی افزود: ایران وحدت اسلامی را تبیین و تاکنون اقدامات ارزشمندی در این راستا انجام داده است، امام خمینی (ره) رهبر و پیشوای وحدت اسلامی در سراسر جهان بود.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به تعصبات برخی از اهل تسنن نسبت به جریان‌های تکفیری گفت: برخی از اهل تسنن زیان‌های بسیاری از تعصبات خود در حمایت از جریان‌های تکفیری متحمل شده‌اند اما باید تأکید کرد که اسلام اصیل انتخاب همه مسلمانان است و با این انتخاب می‌توان بر این جریان‌های تکفیری پیروز شد.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر اینکه حمایت از فلسطین نشانه وجود وحدت در میان مسلمانان است، گفت: مسلمانان اگر می‌خواهند وحدت خود را ثابت کنند باید از فلسطین حمایت کنند، بدون حمایت از فلسطین نمی‌توان مدعی وحدت شد. دستاوردهای مهمی که در عراق و سوریه شاهد آن هستیم و ایستادگی مردم یمن و بحرین در برابر ظلم و تجاوز رژیم سعودی نتیجه همین وحدت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار