آغاز اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان، چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان از مهم‌ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آغاز اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان، چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان ،احداث مجتمع آموزشی خیرساز در اولین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش، ورود تاجران آموزشی به عرصه تعلیم و تربیت، جزئیات برگزیده جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد و مناسب بودن نظام رشته‌ای برای مدارس ایران  از مهم ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته به شمار می رود.

آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت

آغاز اجرای تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان
میرحمایت میرزاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  درباره وضعیت تحقیق و تفحص در صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: اعضای هیأت رئیسه برای این امر انتخاب شده‌اند و پس از این مرحله تحقیق و تفحص در صندوق آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: روند تحقیق و تفحص طی 6ماه در صندوق ذخیره انجام شده و پس از آن نتایج در صحن مجلس اعلام می‌شود.

احداث مجتمع آموزشی خیرساز در اولین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش
دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش گفت: بنگاه های اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که برای  تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد در جامعه، باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند

وی با بیان این که نیروی انسانی این مجموعه ها نیز به عنوان عامل موثر در افزایش کیفیت آموزشی باید توجه کرد، افزود: لازم است خیرین علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی در زمینه آموزش و توانمند سازی معلمین، به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده نیز همکاری داشته باشند.

گفتنی است  مجتمع آموزشی احداث شده در شیراز به صورت 2 مجتمع مجزای دخترانه و پسرانه ساخته شده و امکان پذیرش نزدیک به 2 هزار دانش آموز در 2 مقطع متوسطه اول و دوم  را به صورت شبانه روزی دارد و با توجه به مساحت و  ظرفیت پذیرش دانش آموز، بزرگترین مجتمع آموزشی در جنوب کشور و یکی از بزرگترین و مجهز ترین مجتمع های آموزشی سراسر کشور است.

چگونگی برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان
رسول عمادی رییس سازمان سنجش آموزش و پرورش پیرامون وضعیت برگزاری امتحانات نهایی اظهار داشت: امتحانات نهایی از چهارم تا 25 دی ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اعلام نتایج امتحانات یک هفته الی ده روز پس از روز پایان امتحانات اعلام می شود.

رییس سازمان سنجش پیرامون تاثیر امتحانات در کنکور گفت: این مساله برای کنکور 96 طبق شرایط در نظر گرفته شده برای کنکور 95 اعمال می‌شود به گونه‌ای که تاثیر مثبت معدل 25 درصد مثبت برای سوم متوسطه و 5 درصد برای دوره پیش دانشگاهی لحاظ می‌شود.

ورود تاجران آموزشی به عرصه تعلیم و تربیت
محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی پیرامون وضعیت تأثیر کنکور بر روند آموزشی دانش‌آموزان در طول دوران مدرسه اظهار داشت: کتاب‌های درسی تلفیقی بوده و در آن موارد آموزشی و پرورشی در کنار هم لحاظ شده تا داده‌های آموزشی در بستری از فرآیندهای پژوهشی برای دانش‌آموزان ارائه شود.

محمدیان افزود: امروزه بازار تجارت آموزشی به دنبال ایجاد هر چه بیشتر عطش کنکور در دانش‌آموزان بوده که این مسئله به شدت بر روند تربیتی تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: بنا بر چنین فضایی معتقد هستیم باید فعالیت‌های تربیتی در نتیجه اقدامات یاددهی و یادگیری برای دانش‌آموزان ایجاد شود تا آنها با هویت ایرانی- اسلامی در نظام تعلیم و تربیت پرورش یابند.

تشکیل دو شورا در حوزه معاونت پرورشی
مهدی فیض سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  با بیان اینکه در برنامه های وزیر جدید آموزش و پرورش، پنج برنامه به فعالیت های پرورشی اختصاص یافته، اظهار داشت: با توجه به اقتضائات زمانی به فعالیت های پرورشی می پردازیم و معتقدیم پرورش بر آموزش اولویت دارد و آموزش مقدمه پرورش است.

وی به تشکیل دو شورا در حوزه معاونت پرورشی اشاره داشت و بیان کرد : این دو شورا به نام شورای پیشکسوتان و امور تربیتی به ارتقای کیفیت فعالیت های این حوزه کمک می کند.

سرپرست معاونت پرورشی به چهار شعار اصلی در حوزه پرورشی اشاره کرد و گفت: نگاه به آموزش و پرورش با اولویت پرورش، توجه به معلم و مربی شایسته، تربیت در همه ابعاد مبتنی بر آموزه های قرآن و معصومین و تقویت برنامه های مدرسه محور با بهره گیری از تیم درون مدرسه ای این برنامه ها را مورد توجه دارد.

نظام رشته‌ای برای مدارس ایران مناسبت‌تر است
علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: بنابر فراتحلیل هایی که در پژوهش های بین المللی انجام شده ما سه ساختار در دوره متوسطه داریم که ۲ ساختار رایج مدارس جامع و ارائه دوره آموزش عمومی است و دانش آموزان با شاخه و رشته صرفا با گرایش در مدرسه تعیین می شود.

زرافشان یادآور شد: معمولا مطالعات نظری به دلیل داشتن وجه نظریه پردازی به نیازهای اجرا توجه زیادی ندارد که با توجه به بررسی های انجام شده نطام رشته ای برای آموزش و پرورش ایران‌ با توجه به نیازهای اجرایی نظام ‌مناسب تری است.

جزئیات برگزیده جشنواره کتاب‌های آموزشی رشد
محمدناصری دبیر سیزدهمین جشنواره کتاب‌های آموزشی و تربیتی رشد به بیان جزییات برگزیدگان این جشنواره پرداخت و اظهار داشت: چهار و هزار و 366 کتاب مناسب در  این دوره از جشنواره انتخاب شدند که از بین آنها هزار و 73 کتاب مورد داوری قرار گرفتند، البته به دلیل برگزاری جشنواره قرآنی این کتاب‌ها از فهرست کتاب‌های مورد داوری خارج شدند.

وی ادامه داد: در این جشنواره 22 گروه مورد داوری گرفت و 67 داور این فعالیت را انجام دادند.

ناصری در خصوص برگزیدگان این جشنواره و تعداد آنها عنوان کرد: 15 اثر برگزیده، 19 اثر تقدیری و 25 ناشر مورد تجلیل قرار گرفتند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار