وزیر آموزش و پرورش به منظور شرکت در آیین آغاز احداث بزرگترین مجتمع آموزشی جنوب کشور وارد شیراز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فخرالدین احمدی دانش آشتیانی در آیین آغاز احداث بزرگترین مجتمع آموزشی کشور در شیراز، بر فرمایشات مقام معظم رهبری که «هرچه در آموزش و پرورش هزینه شود سرمایه گذاری است» تاکید کرد و افزود: سرمایه گذاری برای نیروی انسانی ، به ویژه در آموزش و پرورش عمومی و مقطع ابتدایی باعث توسعه در کشور می شود.

احداث مجتمع آموزشی خیرساز در اولین سفر استانی وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر بخواهیم توسعه در کشور به جایگاه واقعی خود برگردد و امکان بیشتری  برای خدمت رسانی به مردم داشته باشیم، باید برای نیروی انسانی در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی آموزش و پرورش و فرهنگیان این است مدرسه را به عنوان زیر بنای توسعه کشور به مردم معرفی کنند، چرا که هم اکنون  این موضوع هنوز در حد شعار باقی مانده و باور چندانی به آن نیست.

دانش آشتیانی افزود: بنگاه های اقتصادی به این نتیجه رسیده اند که برای  تربیت نیروی انسانی توانمند و کارآمد در جامعه، باید در آموزش و پرورش سرمایه گذاری کنند

وزیرآموزش و پرورش با بیان این به نیروی انسانی این مجموعه ها نیز به عنوان عامل موثر در افزایش کیفیت آموزشی باید توجه کرد، افزود: لازم است خیرین علاوه بر ساخت فضاهای آموزشی در زمینه آموزش و توانمند سازی معلمین، به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده نیز همکاری داشته باشند.

وی گفت: بر اساس سیستم های جدید آموزشی لازم است در طراحی فضاهای آموزشی نیز بازنگری شود چرا که فضای کالبدی و معماری مدارس در فرایند آموزش و مرحله یاد دهی و یادگیری تاثیر مهمی دارد.

دانش آشتیانی با تاکید بر این که، فضای  آموزشی باید شاد و با نشاط باشد، افزود: دانش آموز ساعات زیادی را در محیط آموزشی سپری می کنند و شادابی محیط آموزشی، دانش آموزان را به مدرسه زندگی نزدیک کرده و در تربیت آنان موثر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که تعلیم و تربیت، نیازمند دگرگونی و تغییر در نگرش دارد، اظهارکرد: برای شکل گیری تعلیم و تربیت صحیح، باید نگاهمان را به تعلیم و تربیت مشارکتی و دو سویه سوق دهیم.

وی گفت: آموزش و پرورش باید بستری  فراهم نماید تا خلاقیت های دانش آموزان رشد نماید و معلمان در این زمینه تسهیل گر هستند.

دانش آشتیانی با تاکید بر لزوم بازنگری در ساخت فضاهای آموزشی گفت: فضاهای آموزشی باید متناسب با  روش های نوین آموزشی ساخته شود تا جوابگوی نیاز دانش آموزان باشد.

لازم به ذکر است؛ این مجتمع به صورت 2 مجتمع مجزای دخترانه و پسرانه ساخته شده و امکان پذیرش نزدیک به 2 هزار دانش آموز در 2 مقطع متوسطه اول و دوم  را به صورت شبانه روزی دارد و با توجه به مساحت و  ظرفیت پذیرش دانش آموز، بزرگترین مجتمع آموزشی در جنوب کشور و یکی از بزرگترین و مجهز ترین مجتمع های آموزشی سرسر کشور است.

همچنین در این مجتمع آموزشی  و بر اساس اساسنامه آن، تنها دانش آموزان بی بضاعت استان فارس که در فرآیندی مشخص تعیین و پذیرش شده، امکان تحصیل داشته و هزینه اداره و نگهداری آن نیز به صورت مادام العمر به عهده بنیاد صدر هاشمی نژاد است.

گفتنی است؛ در این مراسم 200 دانش آموز کرمانی که در مجتمع آمورزشی صدر هاشمی کرمان مشغول به تحصیل هستند، نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار