وزارت بهداشت در هفته ای که گذشته بازهم پاسخگوی برخی انتقادات به طرح تحول سلامت بود و و زیر بهداشت با حاضر شدن در یکی از برنامه های تلویزیونی حقوق پزشکان را نادیده گرفته شده خواند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛وزیر بهداشت شب گذشته با حضور در یک برنامه تلویزیونی به برخی انتقادها به طرح تحول نظام سلامت پاسخ داد و رییس سازمان غذا و دارو در هفته ای که گذشت از قاچاق یک و نیم میلیارد دلاری در حوزه سلامت خبر داد.

وزارت بهداشت در هفته ای که گذشت

به جای رو کردن فیش حقوقی، سیستم مالیاتی را درست کنید
حسن هاشمی وزیر بهداشت ضمن حضور در برنامه تلویزیونی بیان کرد:کاری که دولت با پزشکی کرده با هیچ قشر دیگری انجام نشده است که 4 سال تعرفه را فریز کردند که تورم 44 درصدی به پزشک از سوی مریض تامین شده است. بحث سر دولت و مجلس است که حقوق و زحمات پزشکان را نادیده گرفتند وگرنه ما باخلاف و زیاده خواهی در هر لباسی مخالف هستیم.

یک و نیم ميليارد دلار قاچاق در حوزه سلامت/ 50 درصد محصولات آرايشی و بهداشتی كشور قاچاق هستند
رسول ديناروند رييس سازمان غذا و دارو در حاشيه اولين جلسه مقابله با فساد كالاي سلامت که در آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره میزان قاچاق در حوزه غذا و دارو گفت: ١٥ ميليارد دلار قاچاق در كشور وجود دارد كه از اين ميزان ١٠ درصد يا حدود یک و نیم ميليارد دلار به حوزه سلامت مربوط است که البته اين ميزان بدون در نظرگرفتن قاچاق در حوزه غذا است، اگر غذا را نيز در نظر بگيريم ميزان آن بيشتر مي شود.

امضای تفاهم‌نامه میان وزارت بهداشت و ارتباطات در حاشیه نمایشگاه الکامپ/ مصرف و تجهیز دارو کنترل می‌شود
حسن هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از نمایشگاه الکامپ با اشاره به یکی از پروژ‌ه‌های تفاهم‌نامه امضای شده میان وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات عنوان کرد: یکی از این پروژه‌های مشترک در زمینه دارو است چرا که نظارت بر مصرف دارو، توجه به اصالت دارو، تاریخ تولید، زمان امکان مصرف و قیمت دارو، مسیری که دارو برای ورود به کشور طی می‌کند و تشخیص نوع بیماری شایع در هر منطقه از مشکلات کشور محسوب می‌شود، البته برای تمام این موارد زیرساخت‌هایی وجود داشته اما فعال نبوده و جای خالی نرم افزار تخصصی هم حس می‌شود.

وجود سالانه 15 میلیون پرونده در زمینه مسائل اخلاقی در کشور
مصطفی پور محمدی وزیر دادگستری صبح امروز در مراسم اخلاق و تعهد حرفه‌ای در سالن همایش‌های میلاد با اشاره به بروز اخلاق حرفه‌ای پزشکان اظهار داشت: پیامبر ما معلم اخلاق است و خدا او را به بزرگ‌منشی یاد کرده است و حضرت حق تعالی بر اخلاق حضرت محمد صحه می‌گذارد. 

وی بیان کرد: در حوزه‌های تخصصی عوارض بد اخلاقی آزار دهنده است و متاسفانه قضات دادگستری به صورت یونیک و تکراری سالی 15 میلیون بار به مسائل اخلاقی رسیدگی می‌کنند و این مسائل موجبات بدبینی و بی اعتمادی را فراهم می‌آورد.

هزار و 300 نمونه گیری دوپینگ انجام شده است
سید نصرالله سجادی معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزیر ورزش و جوانان در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری این وزارت خانه با وزارت خانه غذا و دارو، گفت: در حوزه سلامت به ویژه مصرف مکمل‌ها سازمان غذا و دارو می‌تواند نقش موثری داشته باشد وزارت ورزش  سالانه هزار 200 تا هزار و 400 مورد نمونه گیری کرده و به خارج کشور ارسال می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار