رئیس سازمان نظام پزشکی گفت: بودجه کارکنان حوزه سلامت از طرح نظام تحول حدود 17 درصد است و این طرح حوزه سلامت را از 20 سال عقب ماندگی نجات داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور صبح امروز در مراسم اخلاق و تعهد حرفه‌ای در سالن همایش‌های میلاد با اشاره به بروز اخلاق حرفه‌ای پزشکان و فعالیت مقتضی‌شان در جایگاه اسلامی، اظهار داشت: جامعه پزشکان در جایگاه خوبی در بین مردم قرار دارد و این افراد در کنار معلمان و استادان به عنوان مرجع اجتماعی سلامت جایگاه خودشان را حفظ کرده‌اند. 
 
وی بیان کرد: جامعه سخت کوش پزشکی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات به مردم است و هم اکنون در دنیا از تراز و استانداردهای خوبی برخوردار هستند و هم اکنون به خود اتکای بالایی رسیده‌اند و اعتماد به نفس پزشکان سبب ارتقای جایگاه‌شان شده است. 
 
زالی ادامه داد: فعالیت ارزشمند بهداشت و درمانی جامعه پزشکان سبب شده است مردم دنیا برای درمان به کشورمان سفر کنند هر چند که متاسفانه بخش توریسم درمانی به خوبی انجام نشده است اما پزشکان از مهارت خوبی برخوردارند. 
 
وی با بیان اینکه جامعه پزشکی مورد برخوردهای غیر منصفانه شده است، افزود: نگاه رهبری به پزشکان امیدبخش است و ایشان همواره از جامعه پزشکی دفاع ارزشمندی کرده و جامعه پزشکی را مقدس می‌دانند. 
 
زالی ابراز داشت: بحث حوزه سلامت پیچیده است و در سالیان اخیر در کمبود بودجه برای نظام سلامت پیچیدگی‌ های به وجود آمده است که فضای سلامت را با مشکلاتی روبرو کرده است. 
 
وی ادامه داد: سالمند شدن جامعه چالش‌های فرا سوی را جامعه پزشکی دچار کرده است و ما همت دولت و هیئت وزیران سعی بر برطرف کردن مشکلات سلامت هستیم. 
 
زالی با بیان اینکه مشکلات یک شبه حل نمی‌شود، تصریح کرد: نگاه ویژه به جامعه پزشکی بسیار مفید است و همواره وزیر بهداشت دفاع خوبی از پزشکان می‌کند و بی مهری به جامعه پزشکی به صلاح و جامعه و سلامت مردم نیست زیرا که افراد جامعه ارتباط با خوبی با پزشکان دارند و اسرار زندگی‌شان را با آنها باز گو می‌کنند. 
 
وی گفت: گروه جهادی پزشکی در سراسر کشور اقدام به ویزیت رایگان مردم می‌کنند و ما باید این خصلت ایثار گری جامعه پزشکی را باید حفظ کنیم. 
 
وی متذکر شد: دفاع زا جامعه پزشکی به صورت صنفی می‌تواند توفیق خدمات درمانی را افزایش دهد و جامعه نظام پزشکی صیانت از حقوق بیماران و پزشکان به صورت هم زمان به عهده دارد. 
 
زالی با بیان اینکه وقتی یک پزشک از نظر مسائل مالی فکرش مشغول باشد کیفیت خدمات درمانی کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: ما باید فرآیند خود پالایشی را انجام دهیم و در همین راستا بحث لایحه مجازات جایگزین و هیئت دولت به تصویب رسیده است. 
 
وی ادامه داد: بودجه سلامت کشور نزدیک به 20 سال در یک عقب ماندگی به سر می‌برده و سالیان متوالی بدهی بیمارستان و دانشگاه‌های علوم پزشکی به سال‌های بعد موکول می‌شد که با انجام طرح تحول سلامت و با حمایت دولت و مجلس حرکت خوبی صورت گرفته است و پرداخت هزینه‌ها از جیب مردم کاهش پیدا کرده است. 
 
زالی عنوان کرد: در بودجه طرح تحول نظام سلامت کمتر از 17 درصد از منابع اختصاص یافته در اختیار کارکنان حوزه سلامت قرار دارد و در این بین تجهیزات پزشکی و داروهای بیماران صعب علاج هزینه‌های زیادی را در این طرح تحمیل کرده است. 
 
وی اظهار کرد: بعضی از بیمارستان‌ها به دلیل مسائل اقتصادی در سال گذشته از بانک‌ها وام گرفته‌اند و در حوزه سلامت پزشکان سهمی پایینی از منابع  حوزه سلامت دریافت کرده‌اند. 
 
زالی یادآور شد: بنا بر گفته رئیس مجلس با تنظیم بین روابط بین بیماران و پزشکان و حفظ حقوق آنها منزلت‌شان حفظ می‌شود. 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.