اصفهان؛

فعالیت 8 هزار عضو ثبت شده در بسیج جامعه پزشکی

مسؤول سابق بسیج جامعه پزشکی شهرستان نجف‌آباد گفت: بسیج جامعه پزشکی هم اکنون با 22 کانون و 8 هزار عضو ثبت شده در حال فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهران مجلسی  امروز در یکصد و ششمین شورای استانی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) به برخی از اقدامات دانشگاه آزاد نجف‌آباد اشاره کرد و گفت: این دانشگاه در سال 1364 آغاز به کارکرد و هم اکنون یکی از دانشگاه‌های مطرح استان است که به صورت جامع و مستقل در کنار دیگر استان‌ها فعالیت می‌کند.

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون 456 نفر عضو هیأت علمی، هزار و 200 استاد حق‌التدریس، 276 رشته در کلیه مقاطع تا مقطع دکترای حرفه‌ای و تخصصی، 11 دانشکده مصوب و 26 هزار دانشجو در این دانشگاه در حال فعالیت هستند که بعد از واحد تهران، بالاترین آمار از لحاظ تعداد دانشجو در اختیار این واحد است.  

رئیس دانشگاه آزاد نجف‌آباد درباره وضعیت دانشجویان پزشکی در این دانشگاه نیز بیان داشت: در کلیه رشته‌های پزشکی هم اکنون هزار و 400 دانشجو در حال تحصیل هستند، یکی از افتخارات امسال پذیرش 32 نفر از فارغ‌التحصیلان پزشکی در مقطع دکترای تخصصی است که نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور آمار بالایی است.

مجلسی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از رشته‌های پرطرفدار، رشته اتاق عمل است که با تصویب این رشته در دانشگاه، بهمن ماه پذیرش دانشجو خواهیم داشت، از لحاظ کیفی سازی نیز در این دانشگاه، بر خلاف دیگر دانشگاه‌های آزاد که پذیرش دانشجو بدون آزمون دارند، این دانشگاه هیچ دانشجویی را بدون آزمون پذیرش نمی‌کند.

در ادامه این جلسه، محسن حجتی مسؤول سابق بسیج جامعه پزشکی شهرستان نجف‌آباد درباره این قشر از بسیج افزود: یکی از رویکردهای جدید بسیج، رو آوردن به سمت اقشار تخصصی است که یکی از این اقشار، جامعه پزشکی است که هم اکنون 22 کانون با 8 هزار عضو ثبت شده در حال فعالیت هستند.

وی درباره ویژگی‌های بارز بسیج جامعه پزشکی گفت: بسیج جامعه پزشکی در سه بخش عمده، فرهنگی، امداد و درمان، و آموزش و پژوهش در حال فعالیت است و عمده عملکرد در راستای عدم موازی کاری با دیگر بخش‌های پزشکی و درمانی جامعه است که با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب درباره محرومیت‌زدایی، بسیج جامعه پزشکی شخصاً وارد شده است که اکنون در استان اصفهان چهار منطقه به عنوان مناطق محروم معرفی شده است.

حجتی در ادامه خاطرنشان کرد: ویزیت رایگان حتی توسط برخی پزشکان فوق تخصص که بعضاً با کارت بسیج انجام می‌شود، ایجاد کلاس‌های مهارت زندگی، تغذیه و مبارزه با اعتیاد ویژه عموم مردم، برگزاری اتاق‌های فکر و جلسات آزاداندیشی از دیگر فعالیت‌های بسیج جامعه پزشکی است.

به گزارش فارس، یکصد و ششمین شورای استانی بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان ظهر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد با حضور اکثر اعضا و فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسناتی امام‌ جمعه نجف‌آباد برگزار شد.

این جلسه در پاسداشت خدمات دکتر ابوترابی پدر شهید مجید ابوترابی، در نجف‌آباد برگزار شد که متأسفانه به علت کسالت، مسؤولان حاضر درباره این دکتر بسیجی وی را به عنوان یک پزشک بسیجی الگو نام بردند و از سال‌ها مجاهدت ایشان در عرصه خدمت‌رسانی به مردم تقدیر کردند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.