دو سناتور فیلیپینی اعلام کردند اعتراف "رودریگو دوترته" به قتل می‌تواند موجب استیضاح وی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دو سناتور فیلیپینی اعلام کردند اعتراف "رودریگو دوترته" – رئیس جمهور فیلیپین -- به قتل می‌تواند وی را با استیضاح روبرو کند.

دوترته اظهار کرده است در زمان فرمانداری‌اش، سوار بر یک موتورسیکلت در خیابان‌ها "به دنبال درگیری و قتل می‌گشته است". او این اظهارات را در دفاع از سیاست های اخیر خود، در راستای به قتل رساندن قاچاقچیان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر اعلام کرد.

وی همچنین برای تشویق نیروهای پلیس محلی در مبارزه با مواد مخدر این جملات را به زبان آورد. وی گفت: "من قبلا این کار را می‌کرده‌ام! اگر من می‌توانم چرا شما نتوانید؟"

از زمان به قدرت رسیدن دوترته بیش از 2000 نفر در عملیات نیروهای مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین کشته شده اند. تقریبا تمام افرادی که در برابر دستگیر شدن مقاومت کرده اند هدف تیراندازی قرار گرفته اند.

3000 قتل دیگر نیز در حال بررسی به دست پلیس این کشور است. برخی تحلیلگرها معتقدند این قتل‌ها به دست عوامل خودسر صورت گرفته است.

سناتور "لیلا دلیما" – یکی از منتقدان سرسخت دوترته – اعلام کرد اعتراف رئیس جمهور این کشور به قتل می‌تواند زمینه را برای استیضاح وی فراهم کند.

وی روز پنجشنبه به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: "این اقدام خیانت به اعتماد مردم است و موجب افزایش آمار جنایت می‌شود. زیرا قتل‌عام یک جنایت به حساب می‌آید؛ و جنایت نیز می‌تواند به صورت قانونی زمینه را برای استیضاح وی فراهم کند."

سناتور "ریچارد گوردون" – رئیس کمیته عدالت مجلس سنای فیلیپین – نیز گفت دوترته با اعتراف به قتل، خود را در معرض خطر استیضاح قرار داده است.

با این حال، برخی از طرفداران رئیس جمهور فیلیپین از وی دفاع کرده و اظهار داشته اند سخنان وی اغراق‌آمیز بوده است و وی جرمی مرتکب نشده است. آن‌ها همچنین معتقدند استیضاح رئیس جمهور این کشور اقدام ساده‌ای نیست و به همین دلیل احتمال این امر اندک است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار