پلیس فیلیپین گزارش مبارزه با مواد مخدر در این کشور را منتشر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، براساس گزارش منتشر شده از سوی پلیس فیلیپین از ابتدای ماه ژوئیه (11 تیرماه) در عملیات مبارزه با مواد مخدر در این کشور 5 هزار و 927 نفر کشته شده‌اند. 

سی ان ان: بیش از 5900 کشته در عملیات مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین

ماه مه میلادی رودریگو دوترته با شعار از میان بردن جرم و جنایت به خصوص مبارزه با مواد مخدر به ریاست جمهوری فیلیپین انتخاب شد. پس از آنکه وی در اواخر ماه ژوئن قدرت را به طور رسمی در این کشور در دست گرفت، نیروهای پلیس این کشور جنگ خونینی را علیه سوداگران و مصرف کنندگان مواد مخدر به راه انداختند و هزاران نفر از قاچاقچیان به دست پلیس کشته شدند. 

پلیس فیلیپین امروز سه‌شنبه گزارش مبارزه با مواد مخدر در این کشور که متعلق به 1 ژوئیه (11 تیرماه) تا 12 دسامبر (22 آذر) است را منتشر کرد. طبق آمار منتشر شده، 2 هزار و 86 نفر در جریان عملیات مبارزه با مواد مخدر پلیس کشته شده‌‌‌اند. همچنین 3 هزار و 841 نفر نیز پس از دستگیری به اعدام محکوم شده‌اند. در همین مدت بیش از 40 هزار مظنون نیز در فیلیپین دستگیر شده‌اند. 

لنی روبردو، معاون سابق رییس جمهور فیلیپین در مصاحبه با خبرگزاری رویترز اعلام کرد: "تعداد مخالفان دولت (به دلیل شیوه مبارزه با مواد مخدر) در حال افزایش است. بسیاری از ما مخالف سیاست‌های رییس جمهور هستیم."

روبردو گفت: منتقدان دوترته، مخالفتی با مبارزه با مواد مخدر ندارند و موافق حل شدن این مشکل هستند. با این وجود، آنها معتقدند روشی که او برای مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته‌ است، مشکل را بغرنج‌تر خواهد کرد. 

پیش‌تر واشینگتن از فیلیپین به دلیل نحوه مبارزه با مواد مخدر و اعدام متهمان بدون طی روند قضایی انتقاد کرده بود. با این وجود، دونالد ترامپ – رییس جمهور منتخب آمریکا – در تماس تلفنی با دوترته اعلام کرد مبارزه خشونت‌آمیز فیلیپین با سوداگران مواد مخدر از منظر او "کار درستی است". پلیس فیلیپین اعلام کرده است از زمان شروع طرح مبارزه با مواد مخدر در این کشور، بیش از 5 میلیون خانه مورد تفتیش قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار