دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران گفت: بارها در مصوبات قبلی شورای شهر تهران اعلام کردیم که برخی از سبزیجات در مزارع شهر ری و برخی مناطق اطراف تهران با آب آلوده آبیاری می شود، اما هنوز هم این مشکل کاملا حل نشده است.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر زهرا ریاضی دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اظهارداشت:  اقدامات متعددی برای سلامت سبزیجات مصرفی در تهران صورت گرفته است. در این زمینه فرمانداری شهر ری، اداره آب و فاضلاب و اداره بهداشت را پای کار آوردیم و به همه این ادارات و سازمان ها این آگاهی را دادیم که لازم است مقابله با این کار را جدی بگیرند.
 
ریاضی افزود: آزمایشات متعددی روی سبزیجات انجام داده ایم و نتیجه آن را به این سازمان ها اعلام کرده ایم. البته باید توجه داشت که شورای شهر کار اجرایی نمی کند و تنها با اطلاع رسانی و گرد هم آوردن سازمان های مختلف، وظیفه نظارتی خود را انجام می دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: تهران بیشتر مصرف کننده محصولات کشاورزی است تا تولید کننده آن. بیشترین حجم سبزیجات از شهرهای دیگر به تهران آورده می شود و به همین دلیل در این زمینه جهاد کشاورزی باید بیشترین مراقبت را داشته باشد. ما جلسات متعددی را با جهاد کشاورزی برگزار کرده ایم و انتظار داریم که آبیاری سبزیجات با آب های آلوده متوقف شود.
 
دبیر کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: به جهاد کشاورزی اعلام کرده ایم که باید سبزیجات مصرفی تهران کد گذاری شود تا مشخص شود کدام محصول از کدام منطقه کشور وارد تهران می شود و چه اقداماتی برای سالم نگه داشتن آن انجام شده است.
 
وی اظهار داشت: جهاد کشاورزی مدعی است که با کمک کلینیک های گیاه پزشکی، سبزیجات مصرفی تهران را از منظر سلامتی رصد می کند، اما انتظار داریم که این نظارت ها بیش از میزان فعلی باشد تا سلامت شهروندان تهران به دلیل مصرف سبزیجات آلوده به خطر نیفتد.

منبع:سلامت آنلاین
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.