عضو شورای عالی دارالتقریب مصر گفت: حضرت محمد(ص) پیشوای تهذیب نفس برای امت اسلامی در تمامی دوران به شمار می آید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی در نشست هم اندیشی «امام رضا(ع) رمز وحدت و ائتلاف امت اسلامی» که با حضور علمای برجسته شیعی و اهل سنت از کشورهای تونس، فلسطین و مصر در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، افزود: علمای شیعه و سنی امروز با یکدیگر برادرند و این امر زمینه عبادت الهی را در پیشگاه خداوند متعال فراهم می سازد.

وی گفت: همزیستی مسالمت آمیز در دین اسلام میان تشیع و اهل سنت بسیار مورد اهتمام قرار گرفته، زیرا کتاب ها و منابع بی شماری وجود دارد که گویای این امر است.

عبدالله الهلالی افزود: کتاب های تاریخی و قرآن کریم بهترین منابعی است که می تواند تمامی مسلمانان را از بدعت ها به دور نگاه دارد و بسیاری از وقایع را به صورت دقیق برای اهل سنت و تشیع بیان کند.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر، امام علی(ع) را بهترین ولی عهد برای امت اسلامی پس از حضرت محمد(ص) دانست و گفت: علمای اهل سنت و شیعه باید با درایت و آگاهی فراوان بتوانند بسیاری از خطاهای بشری و لغزش ها و خیانت ها را با جدیت تمام شناخته و بدین ترتیب در راستای وحدت امت اسلامی قدم بردارند.

وی افزود: درود بر پیامبر و جایگاه ویژه ایشان امری است که در قرآن کریم بسیار بر آن تاکید شده و امت اسلامی باید بر این امر پایبند باشند تا دین اسلام را در برابر اقدامات نابخردانه دشمنان حفظ کنند.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر گفت: در قرآن کریم نمونه هایی از درود بر پیامبران در دوران مختلف تاریخ بیان شده که این امر به خوبی نشانگر جایگاه و مقام والای پیامبران در پیشگاه الهی است.

شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی افزود: ائمه اطهار(ع)، پس از پیامبر می توانند مسلمانان را به وسیله قرآن کریم هدایت کرده و آنان مسیر والای پیامبران را در میان امت اسلامی حفظ می کنند.

وی گفت: بدین ترتیب پس از ائمه اطهار(ع)، علما و دانشمندان اسلامی خواهند توانست مسلمانان را از خطا و لغزش در امان نگاه دارند.

عضو شورای عالی دارالتقریب مصر افزود: امروزه بسیاری از صهیونیست ها و دشمنان دین اسلام تلاش دارند تا دین اسلام را نابود کنند، به همین دلیل بسیاری از علمای اسلامی باید با آگاهی کامل، این فتنه ها را مدیریت کنند.

شیخ تاج الدین عبدالله الهلالی ادامه داد: وحدت امری است که باید مسلمانان به آن پایبند باشند و این امر موجب می شود تا اسلام در جهان کنونی از نقشه های پلید داعش و صهیونیست حفظ شود.

وی خاطرنشان کرد: گروهک تروریستی داعش به زودی از بین خواهد رفت و بدین ترتیب پرچم وحدت امت اسلامی در جهان برافراشته خواهد شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.