مدیر کل آموزش و ترویج وزارت تعاون گفت: بخش تعاون را باید به موتور محرک پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تبدیل کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ رستمی درهمایش نقش تعاونی درمنابع طبیعی افزود: در حال حاضر ظرفیت بالایی برای اجرای طرح های اقتصادی از طریق بخش تعاون در کشور وجود دارد که باید از آنها به شکل مطلوب تر از گذشته بهره برد.

رستمی اضافه کرد: اگر توسعه کشورها برپایه مشارکت و تعاون شکل بگیرد شاهد کاهش اختلاف و فاصله طبقاتی و ایجاد یک جامعه برخوردار از فرصت های برابر اقتصادی خواهیم بود .

هادر بادی مدیر کل آموزش و ترویج سازمان جنگل ها و مراتع آبخیز داری هم با اشاره به اینکه تعاونی ها رکن پایدار کشور هستند گفت : یکی از ویژگی های شاخص های تحقق توسعه پایدار جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه ای ،حفظ جنگل ومنابع آبی است که از طریق تعاون ها محقق می شود .

وی همچنین از تعاونی ها و سازمان های مردم نهاد خواست در این زمینه از مسئولان مطالبه گری کنند .

حبیبی معاون امور اقتصادی استاندار نیز با بیان اینکه براساس سند توسعه اشتغال استان ، امسال باید 20 هزار شغل ایجاد شود گفت : تاکنون 13 هزار و 200 شغل محقق شده است.

اسدالهی مدیر کل منابع طبیعی  استان هم گفت : در حوزه منابع طبیعی 22 هزار بهره بردار داریم که اگر دست به دست هم دهیم میتوانیم از آب و خاک استفاده بهینه کنیم .

بابایی مدیر کل کار و امور اجتماعی هم گفت: در استان بیش از00 6 تعاونی با سرمایه بیش از 43 میلیارد ریال فعالیت می کنند و 800 نفر در آن عضو هستند .

بابایی همچنین از کاهش نرخ بیکاری در استان خبر داد و گفت : در شش ماه نخست امسال نرخ بیکاری به 11/6 رسیده است .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار