نشست «بررسی تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان از آغاز تا امروز» به همت حوزه هنری کودک و نوجوان، روز چهارشنبه ۲۴ آذر/ قوس برگزار می‌شود.

نشست «تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان» برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، «محمدسرور رجایی» فعال فرهنگی با اشاره به برگزاری نشست «تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان» در حوزه هنری، گفت: ادبیات کودک و نوجوان افغانستان می‌تواند با هدف شناساندن بهتر خود به نویسندگان و مردم شریف ایران و قدم بزرگی برای معرفی این بخش پررنگ و لعاب ادبی بردارد.

این شاعر و نویسنده افغانستانی افزود: زبان فارسی یک اصل است. ادبیات کودک در این اصل شاخه‌های پر برگ و گلی است که متأسفانه در کشور من هنوز دیده نشده است.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌ای که با همکاری و مساعدت حوزه هنری کودک و نوجوان راه‌اندازی کردیم قدم پرباری باشد برای معرفی بخشی از داشته‌های فرهنگی ملت افغانستان و راه را برای رفاقت دیرینه کودکان و نوجوانان افغانستان با کودکان و نوجوان ایران اسلامی باز کند.

مدیرمسئول نشریه کودکان «باغ» ادامه داد: ما گام اول را برمی‌داریم به امید اینکه بتوانیم ادبیات مغفول‌مانده کودک و نوجوان افغانستان را برای مخاطبش معرفی کنیم.

ادبیات کودک و نوجوان افغانستان و ایران می‌تواند در کنار هم باغ‌های بسیار خرمی بیافریند تا سال‌های سال و تا قرن‌های قرن کودکان زبان فارسی در این باغ در کنار یکدیگر بازی و شادی کنند، شعر بخوانند، قصه بگویند و به هم لبخند بزنند.

پایگاه اطلاع رسانی حوزه هنری نوشت: نشست «بررسی تاریخچه ادبیات کودک و نوجوان افغانستان از آغاز تا امروز» از ساعت 15 تا 17 روز چهارشنبه 24 آذر/ قوس در سالن اوستای حوزه هنری به نشانی، تهران، خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار