مدیرکل امنیتی ،انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل گفت: که این استان در کشور همیشه از نظر امنیت در رتبه های برتر بوده و امسال نیز از لحاظ شاخص احساس امنیت جز سه استان برتر است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ هوشنگ شهبازی افزود: امنیت مقوله پیچیده و چند جانبه ای است که تامین آن به عوامل متعددی بستگی دارد، بی شک مردم مهمترین عامل تولید امنیت بوده و سازمان های نظامی ، امنیتی و انتظامی نیز وظیفه حفظ و نگهداری از ان را برعهده دارند و ای این جهت استان اردبیل دارای کارنامه درخشانی است.

وی بیان کرد: امنیت مردم محور مهمترین سیاست مورد توجه در کشور ماست و پایداری این امنیت به مردم و هماهنگی دستگاههای ذیربط با بدنه مردمی بستگی دارد.

مدیرکل امنیتی ،انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل افزود : امنیت و احساس آن در استان اردبیل در حد مطلوب است و مردم در مناطق مختلف آن را لمس می کنند هرچند که ممکن است برخی اتفاقات جزیی نیز صورت بگیرد.

اردبیل امن ترین نقطه کشور

امنیت کامل در مرزهای استان اردبیل برقرار است

شهبازی با اشاره به تامین امنیت در مرزهای استان اردبیل افزود: در مرز ایران و جمهوری آذربایجان در استان مشکلی به لحاظ امنیتی وجود ندارد و در سال های اخیر هم ارتباط تنگاتنگی با این کشور برقرار شده و احترام متقابل بین دو طرف وجود دارد.

وی گفت: در مرزهای مشترک دو کشور در استان اردبیل از نظر قاچاق و مسایل امنیتی تا به حال مشکل حادی ایجاد نشده و این امر بسیار جزیی و حتی در حد صفر بوده است.

مدیرکل امنیتی ،انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل افزود: هم طرف آذری و هم ایرانی در کنترل مرز جدی هستند و در این میان مرزنشینان نیز نقش اساسی در حفظ امنیت مناطق مر زی بر عهده دارند.

تعاونی های مرزنشینان در استان باید ساماندهی شود

مدیرکل امنیتی ،انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل گفت: تعاونی های مرزنشینان با هدف حمایت از روستاییان و عشایر تشکیل شده است اما در چند ماه اخیر برخی دلال ها و سودجویان از با سوئ استفاده از مرزنشینان تخلفات اقتصادی انجام داده و منافع اقتصادی مرزنشینان را مورد تعدی قرار دادند.

شهبازی بیان کرد: در حالی که دولت ورود کالا در حد معین را بعنوان پاداش و یارانه به مرزنشینان اختصاص داده است اما متاسفانه عده واسطه گر و سود جو با استفاده از امتیاز انها از طریق تعاونی های مرزنشینی اقدام به وادردات شکر و برنج و عرضه غیر قانونی آن کرده اند که در این رابطه با کشف موضوع تعزیرات وارد عمل شده و جلوی این اقدام خلاف گرفته شد.

وی افزود: این امتیاز حق قانونی عشایر و روستانمشینان مرزی است و باید در اختیار انها قرار گیرد و پیشنهاد مشخص استان این است که با اصلاح قانون این یارانه به صورت مستقیم در اختیار خانوارهای مرزنشین قرار گیرد و به عاملی برای سودجویی واسطه ها و دلالان تبدیل نشود.

اردبیل امن ترین نقطه کشور

برخورد با قاچاقچیان کالا در استان اردبیل

شهبازی پیرامون وضعیت قاچاق کالا در استان اردبیل گفت: این استان از این نظر مشکل خاصی ندارد، در زمینه قاچاق استان اردبیل در واقع نقش مصرف کننده دارد و بعنوان پایانه و یا مبدا قاچاق محسوب نمی شود.

وی بیان کرد: بیشترین قاچاق کالا در این استان مربوط به پوشاک و لوازم آرایش می شود که از استان های دیگر وارد شده و بیشتر به صورت چمدانی است.

در مورد اتباع خارجی در استان مشکلی نیست

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل همچنین تعداد اتباع خارجی در استان اردبیل را حدود 100 نفر ذکر کرده و بیان کرد: در این رابطه هیچ مشکل خاصی در استان وجود ندارد.

شهبازی بیان کرد: بیشتر این اتباع غراقی هستند و در بین انها از اتباع ترکیه، افغانستان و آذربایجاتن نیز وجود دارند که یا به تحصیل مشغول بوده و یا در استان اشتغال دارند.

برگزاری اجتماع های قانونی بدون هیچ لغو مجوز

شهبازی در باره برگزاری آیین ها و برنامه و تجمع های قانونی در استان نیز گفت: هماهنگی دستگاههای ذیربط در استان باعث شده است که تاکنون مشکل خاصی در این استان در این زمینه پدید نیاید.

وی بیان کرد : تاکنون هیچ برنامه مجوز داری در استان لغو نشده و همه ایین ها و برنامه ها نیز در کمال امنیت و انضباط و رعایت شئونات اسلامی برگزار شده است.

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل هماهنگی و همراهی تمامی مسئولان و نهادهای ذیربط در استان اردبیل را در حد عالی و مثال زدنی ذکر کرده و بیان کرد: این امر در تامین فضای آرام در استان بسیار تاثیر گذار بوده است و باید قدر این نعمت دانسته شود.

تامین زیر ساخت ها برای توریسم درمانی الزامی است

مدیرکل امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل با اشاره به رونق گردشگری سلامت دراستان اردبیل در سال های اخیر و برخی مسایل در حول و حوش این موضوع گفت : صنعت گردشگری سلامت برای کشورها یک فرصت درامدی خوبی است و به رونق و توسعه اقتصادی کمک می کند.


شهبازی بیان کرد: در استان اردبیل نیز این امر به رونق اقتصادی استان می تواتند کمک موثری باشد اما به شرط انکه زیر ساخت های لازم برای این امر فراهم شود که تصور می شود هنوز در این زمینه اقدام اساسی صورت نگرفته است.

وی گفت: ایجاد و تشکیل شرکت های متولی گردشگری سلامت که وظیفه هدایت ، نظارت بر ورود و درمان و گردش اتباع خارجی را در استان و کشور داشته باشند امری ضروری است و در کل این موضوع باید ساماندهی شود.

اردبیل امن ترین نقطه کشور

طلاق و اعتیاد آسیب های اجتماعی که باید مورد توجه باشد

مدیرکل امنیتی ، انتظامی و اتباع خارجی استانداری اردبیل رشد آمار طلاق و اعتیاد دراستان اردبیل را نگران کننده دانست و گفت: این امر آرامش خانواده ها را به مخاطره انداخته و لازم است هم خانواده ها و هم نهادهای مربوطه با تعامل یکدیگر برای مقابله با این پدیده ها اقدام اساسی صورت دهند.

وی افزود: کاهش آسیب های اجتماعی مشارکت همگانی می خواهد و تنها از طریق دولت نمی توان این معضل را سامان داد چرا که باید از طریق نهادهای مدنی با آموزش های لازم جلوی آسیب های اجتماعی را گرفت.

شهبازی تاکید کرد که خانواده ها باید بیشتر مراقبت بوده وبا آموزش و نظارت بر سلامت این نهاد مهم را حفظ و پاسداری کنند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، امن ترین ، نقطه ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.